Brandul Rompetrol a ajuns la o reţea de 134 de benzinării în Moldova şi Bulgaria şi continuă dezvoltarea regională

Autor: Roxana Rosu 11.12.2017

KMG International vrea să continue dezvoltarea regională, în Bulgaria, Republica Moldova, România şi Georgia, iar ţinta pe următorii patru ani este o cotă de 25% pe piaţa românească şi de 12% în Bulgaria, un element important în susţinerea creşterii fiind programele de investiţii derulate la rafinăria Petromidia.

În ultimii ani cantitatea de materii prime procesate anual la rafinărie a crescut de la 3,1 milioane tone in 2002 la peste 3,8 milioane tone in 2007 si 5,4 milioane tone in 2016, arată un comunicat al companiei publicat la BVB.

In perioada 2007-2016, volumul carburantilor obtinuti de rafinarie s-a majorat cu 32%, pana la un nivel de 4,2 milioane tone anul trecut. Pentru 2017, Rompetrol Rafinare si-a propus sa proceseze circa 5,6 milioane tone materie prima si sa obtina aproximativ 5,3 milioane tone de produse petroliere, din care circa 83% carburanti auto (benzine - 1,4 milioane tone, motorine - 2,76 milioane tone, gaz petrolier lichefiat – 241.000 tone).

Grupul KMG International aniversează 15 ani de prezenta a brandului Rompetrol in Republica Moldova si Bulgaria, cele două subsidiare ajungand la 134 de staţii in prezent. Investitiile totale realizate de Grup din 2007 in cele doua tari vecine Romaniei se ridica la circa 50 milioane dolari.

“Extinderea activitatilor si operatiunilor Rompetrol in regiunea Marii Negre a reprezentat o evolutie fireasca si organica a Grupului, o completare a programelor de modernizare si crestere a rafinariei Petromidia – cea mai mare unitate de profil din Romania si una dintre cele mai moderne din zona. Inovatia si calitatea produselor, sustinute de profesionalismul angajatilor nostri si angajamentul actionarului nostru – KazMunayGas au fost principalele atuuri care au stat la baza succesului nostru din ultimii 10 ani” declara Catalin Dumitru, prim vicepresedinte operational al KMG International.

Volumul total al carburantilor livrati catre Moldova si Bulgaria s-a ridicat la peste 4,1 milioane tone, cresterea cea mai semnificativa fiind in ultimii 10 ani, de la 210.000 tone in 2007 la 760.000 tone in 2016 si respectiv, 710.000 tone in primele 10 luni ale acestui an.

Grupul kazah a ajuns la o cotă de 38% pe piaţa de produse petroliere din Moldova, fiind in acelasi timp si una dintre cele mai importante companii din sectorul de retail, unde detine o cota de 22%. Din cele 78 de statii Rompetrol din Republica Moldova, peste jumatate sunt in regiunea capitalei Chisinau.

Cele două companii ale grupului au împreună 850 de angajati, iar contributia acestora la bugetele de stat din Moldova si Bulgaria se ridică la circa 1,63 miliarde dolari (87% in perioada 2007-2017).

Infiintate la finele lui 2002, subsidarele Grupului din Moldova si Bulgaria si-au stabilit pentru inceput crearea unei retele de distributie a carburantilor produsi de rafinaria Petromidia, atat in retail prin dezvoltarea de noi statii Rompetrol, cat si in whosale prin depozitele din Chisinau si Stara Zagora, dar si din punctele de tranzit – porturile Giurgulesti si Ruse.

“Pentru perioada urmatoare ne-am propus sa continuam dezvoltarea activitatilor si operatiunilor KMG International in regiune, nu doar in Bulgaria si Moldova, ci si in Romania si Georgia – unde suntem prezenti din 2005. In urmatorii 4 ani, ne dorim atingerea unei cote de 25% in Romania si de 12% in Bulgaria, iar pana la finele acestui an finalizarea a 6 noi statii si 4 magazine in Moldova. “ adauga Catalin Dumitru.