Japonezii încearcă să pune bazele economiei extraterestre: Un start-up a strâns 90 de milioane de dolari şi oferă advertiserilor oportunitatea de a-şi trimite mesajele pe lună

Autor: Alex Ciutacu 13.01.2018

Companiile japoneze încearcă să dea lovitură cu conceptul mult vehiculat de „economie lunară”, susţinând misiunea unui startup de a aseleniza până în 2020, potrivit Bloomberg.

Start-up-ul Ispace, cu baza în Tokyo, a strâns 90 de milioane de dolari (10,2 miliarde de yeni) de la unele dintre cele mai mari companii din Japonia, printre care Japan Airlines şi reţeaua de televiziune Tokyo Broadcasting System Holdings.

Fondurile vor fi folosite pentru trimiterea unei aeronave pe orbita lunii până în 2019, pentru a aseleniza un an mai târziu.

Companiile private joacă un rol mai important în dezvoltarea legăturilor dintre planeta noastră şi spaţiul cosmic, începând de la programul spaţial al lui Elon Musk, Space Exploration Technologies, până la compania Planetary Resources, aceste companii încearcă să îşi utilizeze capitalul pentru a trimite umanitatea în cosmos în timp ce asigură pofit pentru acţionariat.

Ispace spune că o economie lunară prolifică este la zeci de ani distanţă, dar scopul pe termen scurt este de a atrage companii, proiecte ale corporaţiilor şi a le vinde ideea de profit, pentru a pune capitalul străin de investiţii la baza misiunii lor în anii următori.

„Fiinţele umane nu ţintesc spre stele pentru a sărăci”, spune CEO-ul Ispace, Takeshi Hakamada. „De aceea este crucial să construim noţiunea de economie funcţională în spaţiul cosmic”.

Nu toţi investitorii pe care se bazează start-up-ul sunt corporaţii.

Innovation Network Corp of Japan este principalul investior şi este finanţat de guvern, investiţia acestui actor ridicându-se la 31 de milioane de dolari (3,5 miliarde de yeni), în timp ce Banca pentru Dezvoltare a Japoniei este de asemenea un investitor mare, suma pusă la bătaie de această instituţie nefiind scoasă la iveală.

Ispace spune că oportunitatea iniţială de business vine în principal din marketing, acesta incluzând imprimarea de logouri ale corporaţiilor pe navele spaţiale pe care le operează. Clienţii pot de asemenea să livreze conţinut care va fi folosit în advertising.

O aselenizare realizată cu succes ar genera start-up-ului oportunitatea de a instala panouri publicitare pe lună. Ideologia din spatele start-up-ului se bazează pe faptul că mai mulţi clienţi mari ar plăti sume uriaşe de bani pentru a obţine poze cu logo-ul lor, în timp ce Pământul este pe fundalul imaginii.