Producătorul Cafea Fortuna ţinteşte afaceri de 40 mil. euro anul viitor
Autor:
Mădălina Dediu Panaete
14.12.2017
Cafea Fortuna, cel mai mare producător de cafea cu acţionariat românesc, va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri de 169 mil. lei (37,5 mil. euro), în creştere cu 5,5% faţă de 2016, arată datele transmise de companie.
„Majorarea cifrei de afaceri se datorează creşterii anumitor branduri din portofoliu, diversificării gamei de produse, fapt ce a condus şi la o crestere de personal“, a declarat pentru ZF Marius Babătă, general manager Cafea Fortuna. El estimează pentru anul viitor un rulaj de 180 de milioane de lei (circa 40 mil. euro).
Businessul Cafea Fortuna a fost pus pe picioare în 1993 de Constantin Moroianu, 58 de ani, de profesie inginer în petrol şi gaze.
Antreprenorul a intrat în business după ´90 şi a început mai întâi să facă comerţ având magazine mici, iar apoi a simţit potenţialul de a face afaceri cu cafea şi aşa a ajuns să deschidă o fabrică.
Cafea Fortuna s-a dezvoltat fără a avea bugetele de marketing de milioane de euro ale marilor multinaţionale, iar abia anul trecut a început o campanie importantă de comunicare.
Cu toate că societatea se adresează abia acum publicului prin campanii de promovare, este singura companie românească prezentă în topul celor mai mari jucători de pe piaţa cafelei, într-o piaţă unde sunt prezente nume precum Strauss (brandul Doncafe), Nestlé (Nescafé) sau JacobsDouwe Egberts (cafeaua Jacobs).