Producătorul Cafea Fortuna ţinteşte afaceri de 40 mil. euro anul viitor

Autor: Mădălina Dediu Panaete 14.12.2017
Cafea Fortuna, cel mai mare pro­du­cător de cafea cu acţionariat româ­nesc, va încheia anul acesta cu o cifră de afaceri de 169 mil. lei (37,5 mil. euro), în creştere cu 5,5% faţă de 2016, arată datele transmi­se de companie. „Majorarea cifrei de afaceri se da­to­rează creşterii anumitor bran­duri din portofoliu, diversificării ga­mei de produse, fapt ce a condus şi la o crestere de personal“, a declarat pen­tru ZF Marius Babătă, general manager Cafea Fortuna. El estimea­ză pentru anul viitor un rulaj de 180 de milioane de lei (circa 40 mil. euro). Businessul Cafea Fortuna a fost pus pe picioare în 1993 de Constantin Moroianu, 58 de ani, de profesie inginer în petrol şi gaze. Antreprenorul a intrat în busi­ness după ´90 şi a început mai întâi să facă comerţ având magazine mici, iar apoi a simţit potenţialul de a face afaceri cu cafea şi aşa a ajuns să des­chidă o fabrică. Cafea Fortuna s-a dezvoltat fără a avea bugetele de marketing de mi­lioa­ne de euro ale marilor multi­­na­ţio­na­le, iar abia anul trecut a în­ceput o cam­pa­nie impor­tan­­tă de comu­ni­­care. Cu toate că so­cietatea se adre­­sează abia acum publicului prin campanii de pro­movare, este singura com­pa­nie ro­mâneas­că pre­zentă în to­pul celor mai mari ju­cători de pe piaţa cafelei, într-o piaţă unde sunt prezente nume pre­cum Strauss (brandul Doncafe), Nestlé (Nescafé) sau JacobsDouwe Egberts (cafeaua Jacobs).