Lidl deschide magazine în Constanţa şi Tulcea şi încheie anul cu o reţea de 220 de unităţi

Autor: Laurentiu Cotu 19.12.2017

Retailerul cu profil de discount Lidl, al treilea cel mai mare jucător din comerţul alimentar după valoarea vânzărilor, va deschide joi magazine în Constanţa şi Tulcea şi va ajunge la o reţea naţională de 220 de unităţi. Lidl a deschis în acest an peste 15 magazine la nivel local.

’’2017 a fost un an foarte bun pentru noi, care ne-a adus şi mai aproape de clienţii noştri din întreaga ţară. Am încercat să venim în întâmpinarea nevoilor şi aşteptărilor acestora nu numai prin produsele pe care le punem la raft, ci şi prin construirea mai multor magazine cu formate speciale, optimizate în funcţie de specificul zonei unde sunt situate’’, a spus Frank Wagner, Preşedintele Consiliului de Conducere Lidl România.

Lidl a modernizat în ultimul an şi jumătate aproape 200 de magazine. Luna trecută, retailerul german a anunţat construirea celui de-al cincilea centru logistic din România, în localitatea Cordun, în apropierea oraşului Roman, noul depozit urmând să asigure aprovizionarea reţelei din zona Moldovei. Compania are depozite şi în Chiajna, Nedelea (lângă Ploieşti), Iernut (lângă Târgu Mureş) şi Lugoj, centru deschis anul trecut după investiţii de circa 20 de milioane de euro. Deschiderea noului centru logistic va duce la crearea a peste 200 de noi locuri de muncă. Clădirea va avea o suprafaţă construită totală de 45.000 mp pe un teren de 132.000 mp şi va deservi 50 de magazine Lidl din zona de est a ţării.

Afacerile Lidl au crescut cu circa 16% în primul semestru din acest an comparativ cu perioada similară din 2016, până la aproape 3,1 mld. lei. Avansul a fost susţinut atât de expansiunea de circa 10 magazine pe an, cât şi de creşterea puterii de cumpărare a românilor şi implicit a consumului. Dacă ritmul se va menţine şi în a doua parte a lui 2017, cifra de afaceri va sări de 6 mld. lei.

Lidl este unul dintre cele mai mari lanţuri de magazine din Europa, cu peste 140 de centre logistice, care asigură aprovizionarea pentru aproximativ 10.000 de magazine. Retailerul german este prezent în 27 de ţări şi are peste 215.000 de angajaţi.