Ţara autostrăzilor virtuale: După un 2017 în care s-au deschis numai 15 km de autostradă gata de anul trecut şi s-au finalizat lucrările la 8 km pe un tronson pe care nu se poate ajunge, Ministerul Transporturilor promite în ajun de Crăciun că anul viitor vor începe proiectarea autostrăzilor pentru Moldova

Autor: Bogdan Alecu 21.12.2017

„Din 2018 încep licitaţiile pentru proiectarea şi execuţia obiectivelor importante pentru Moldova!” Aşa sună mesajul Ministerului Transporturilor în ajun de Crăiun. Pe de altă parte, dacă este analizat istoricul Ministerului, acest anunţ nu are nicio valoare şi nu reprezintă nicio certitudine că vreunul dintre aceste proiecte vor fi construite vreodată, mai ales că acelaşi minister anunţa că în 2020 vom circula pe autostrada Piteşti-Sibiu, că se vor urca pe buldozer pe Comarnic-Braşov, sau mai nou, că în 2020 va fi gata metroul până la Otopeni, în contextul în care pentru metrouldin Drumul Taberei lucrările au demarat în 2012, trebuia finalizate în 2015, însă acum în cel mai bun caz vor fi gata la finalul anului viitor. Anul viitor vor fi lansate procedurile de achiziţie publică pentru proiectarea şi execuţia unor obiective aşteptate de mult timp pentru Moldova şi pentru conexiunile acesteia cu celelalte Provincii Istorice. Este vorba despre primii paşi concreţi pentru pregătirea fazelor premergătoare demarării construcţiei autostrăzilor Iaşi – Tg. Mureş, Iaşi – Ungheni şi Bacău – Braşov, drumul de mare viteză Paşcani – Siret şi a legăturii Paşcani-Bacău, pe coridorul 9 Pan-European . Tot în anul 2018 urmează să înceapă construcţia Variantei de Ocolire Bacău, după parcurgerea celor 6 luni destinate proiectării.