Bucuria de Sărbători a comercianţilor se transformă în durere de cap: Clienţii se pregătesc să returneze comenzi de zeci de miliarde de dolari, după ce şi-au dat seama că nu au nevoie de tot ce au cumpărat

Autor: Alexandra Cepăreanu 27.12.2017

Perioada grea pentru comercianţii cu amănuntul abia începe: după frenezia de sărbători, clienţii se pregătesc să returneze bunuri cumpărate de care nu mai au nevoie sau care au depăşit bugetul, iar valoarea totală estimată este de 90 de miliarde de dolari doar în SUA, scrie CNBC. 

Deoarece este mai puţin costisitor pentru comercianţi, doar jumătate din articolele returnate ajung din nou pe rafturile magazinelor, restul bunurilor sunt vândute unor terţi părţi, cum ar fi retailerii cu discount sau lichidări de stoc.

Se estimează că în fiecare an sunt generate cinci mii de lire sterline din articole returnate, în fiecare an, potrivit lui Optoro, citat de CNN Money.

În cele mai multe cazuri, comercianţii cu amănuntul suportă costurile de returnare al produsului, cu excepţia comenzilor online. Când returnările sunt trimise înapoi către companii care lucreză online, costurile de transport sunt suportate de client. Produsul trece apoi prin acelaşi cicplu ca şi orice altă marfă returnată.