Maşinile electrice prind teren şi producătorii pregătesc deja stocuri mai mari pentru piaţa locală în 2018

Autor: Bogdan Alecu 27.12.2017

Oferta tot mai mare, autonomia mai bună dar mai ales bonusul de la stat de 10.000 de euro pentru maşinile electrice şi 4.500 de euro pentru hibride a convins tot mai mulţi români de avantajele de a avea un automobil “pe baterii”.

În total, în primele 11 luni auto autoturismele “verzi“, electrice şi hibride, au ajuns la o pondere de 2,0% din totalul livrărilor realizate, pondere dublă faţă de cea pe care au avut-o în 2016, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA).

„Chiar dacă volumele sunt încă foarte mici, creşterile sunt importante, atât la cele electrice (+160,0%), cât şi la cele hibride (+120,4%) şi arată faptul că există un potenţial important de creştere a acestei categorii de autoturisme care, stimulată corespunzător (aşa cum este astăzi), va realiza volume importante, contribuind, astfel, la reducerea poluării generate de traficul auto”, explică oficialii Asociaţiei.

Totodată, maşinile electrice vor produce o adevărată revoluţie în domeniul service-urilor auto deoarece va creşte puternic cererea de electricieni, iar dispariţia reviziilor pentru motorul termic va aduce scăderi de venituri.

Brent Valmar, directorul general al Porsche România, cel mai mare importator auto de pe piaţa locală, spune că deja există un model de business pentru maşini electrice, în condiţiile în care 30% din activitatea centrelor auto va scădea, motoarele electrice având nevoie de mult mai puţine operaţii de mentenanţă decât cele termice. Pe de altă parte, deficitiul de activitate va fi acoperit de noi servicii, inclusiv de car-sharing.

Spre exemplu, Porsche România a livrat în acest an aproape 80 de automobile electrice Volkswagen, din modelele e-Golf şi e-up! dar şi 72 de hibride de tip plug-in alături de 19 Audi plug-in hybrid. Obiectivul Porsche România este de a livra 200 de automobile electrice anul viitor pe măsură ce maşinile şi tehnologiile sunt tot mai cunoscute. În plus, Volkswagen va veni cu o ofertă nouă de produse care va oferi maşini cu 400 şi pâă la 600 km autonomie electrică.

În ceea ce priveşte best-sellerul pe segmentul electric, acesta este BMW i3 cu 95 de maşini livrate în primele 11 luni ale acestui an, BMW fiind numărul unu pe segmentul de maşini electrice şi hibride de tip plug-in.

De asemenea, chiar şi per total piaţă clienţii optează pentru maşini mai prietenoase cu mediul. Spre exemplu, în funcţie de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină care domină, începând cu anul trecut, piaţa din România, au în acest an o pondere de 51,5%, comparativ cu 50,1% cât aveau după primele 11 luni din anul trecut.