Afacerile Eximtur Cluj au ajuns la 55 mil. euro, plus 17% în 2017. „A fost un an mai bun decât am prevăzut“

Autor: Mirabela Tiron 08.01.2018

Agenţia de turism Eximtur din Cluj - Napoca, una din cele mai mari de pe piaţa locală, a obţinut anul trecut afa­ceri de 55 de milioane de euro, în urcare cu 17% com­pa­rativ cu 2016. Avansul businessului a fost peste estimări.

„2017 a fost un an mai bun decât am prevăzut, iar pentru acest an am bugetat afaceri mai mari cu 5%. Pe tu­rism intern vedem o creştere cu 30% în acest an, segment care a crescut şi anul trecut“, spune Lucia Morariu, cea ca­re deţine agenţia Eximtur alături de familia sa. Antreprenoarea mai adaugă că în 2018 aşteaptă un boom pe segmentul de incoming, cu un plus de chiar 50%, deşi ca volum este un segment încă în dezvoltare.

Cea mai mare parte a veniturilor agenţiei de turism o de­ţine în continuare segmentul corporate, servicii turistice ofe­rite clienţilor companii. Un segment important este şi cel de outgoing, trimiterea românilor în vacanţe în des­ti­naţii externe. „Creşterea numărului de curse charter, dar şi noile zbo­ruri regulate lansate de companiile aeriene au dus la creşterea businessului şi la Arad sau Suceava. Acum aş­tep­tăm să se dezvolte şi Târgu-Mureş, de unde vor fi lan­sate zboruri charter. Turismul este pe o evoluţie as­cen­den­tă sustenabilă.“