General Motors caută o reţeta pentru a construi maşini electrice profitabile

Autor: Alexandra Cepăreanu 13.01.2018

Directorul general al General Motors, Mary Barra, a făcut o promisiune îndrăzneaţă investitorilor şi anume că producătorul de automobile din Detroit va face bani din vânzarea de maşini electrice până în anul 2021, scrie Reuters.

Ceea ce a omis Mary Barra să explice în detaliu este modul în care GM intenţionează să facă ceea ce până acum niciun producător de automobile nu a făcut.

Răspunsul este un mare pariu pe combinarea tehnologiei bateriilor, a unui design flexibil al vehiculelor şi a producţiei în masă, în principal în China, potrivit celor şase experţi în industrie intervievaţi de jurnaliştii de la Reuters.

Dacă GM îşi va atinge obiectivul ambiţios de rentabilitate, atunci va găzdui două întreprinderi diferite până la mijlocul anului 2020 şi anume un accent tradiţional în America de Nord asupra camioanelor, vehiculelor utilitare sportive şi a automobilelor alimentate cu petrol şi asupra unei companii globale de automobile electrice, care se încadrează în servicii cu plată per utilizare, cum ar fi robotaxis.

Mary Barra şi compania GM au investit foarte mult în strategia de electrificare şi au lucrat în cursul anului trecut pentur a convinge investitorii că General Motors poate concura cu Tesla, folosind succesul recent  pe care l-a avut automobilul electric Chevrolet Bolt EV şi reducerea costurilor pe parcurs.

Noua generaţie de acumulatori de la GM măreşte cantitatea de nichel, care permite bateriilor să stocheze şi să producă mai multă energie, au declarat mai muţi oameni familiarizaţi cu această temă pentru Reuters.

Conform directorilor şi dosarelor de brevet ale companiei, inginerii GM lucrează şi la alte proiecte şi progrese tehnologiece, care includ o ambalare mai eficientă a bateriilor în vehicule şi sisteme îmbunătăţite pentru gestionarea fluxului de energie şi răcirea celulelor bateriilor.

Un element cheie al planului este reducerea cantităţii de cobalt din noul sistem de baterii EMC 1.0 al GM. Cobaltul este cel mai costisitor ingredient din celulele actuale de acumulatori litiu-ion.

Fără a oferi detalii, GM a declarat că se aşteaptă ca aceste modificări să reducă costul bateriilor cu mai mult de 30%, de la 145 de dolari/kilowatt-oră la mai puţin de 100 de dolari.

Experţii în baterii au declarat că, costul total al unui pachet de baterii GM, cum este cel utilizat pentru modelul EV Bolt, este între 10.000-12.000 de dolari. Totuşi, până în 2021 preţul ar putea să ajungă la 6.000 de dolari, potrivit consultantului Jon Bereisa, fost director de tehnologie la GM.

În plus, pe lângă îmbunătăţirea designului şi performanţei bateriei, GM lucrează cu partenerul chinez SAIC pentru a reduce costurile de ansamblare al maşinilor electrice.