ZF Live: Bogdan Pleşuvescu, Banca Transilvania: „Interesul nostru nu este doar să recuperăm creanţa, ci să salvăm businessul unei companii ajunsă în insolvenţă“

Autor: Răzvan Botea 15.01.2018

♦ Cea mai mare prostie pe care o poate face o bancă este să dea bani unei companii să-şi plătescă restanţele la furnizori, acest lucru ducând la amânarea pentru câteva luni a problemelor care deja există.



O companie creditată de o bancă poate ajunge din departamentul comercial  al băncii în zona de remediere dacă unele semnale de avertizare sunt luate în considerare de către bancă - popriri pe con­turi, sechestre, dosare penale, informaţii de la furnizori, instru­mente de plată care nu sunt onorate, spune Bogdan Pleşuvescu, director exe­cutiv juridic, work­out şi con­sul­tanţă la Banca Tran­silvania, în cadrul emi­si­unii de bu­si­ness ZF Live.
 
În mo­mentul în care banca în­ştiin­­ţează un client că a fost transferat în por­tofoliul de­partamentului de remediere, prima reacţie a companiilor este, în general, negarea. Acestea nu conştientizează situaţia dificilă şi deseori solicită credite pentru a-şi achita restanţele.
 
„Cea mai mare prostie pe care o poate face o bancă este să dea bani unei companii să-şi plătescă restanţele la furnizori. Asta nu ar face decât să amâne pentru câteva luni problemele care deja există. Pentru că banii noi care trebuie să fie daţi într-o companie ar trebui să finanţeze businessul, nu să finanţeze datoriile restante“, menţionează directorul executiv juridic al Băncii Transilvania.