De ce tot mai mulţi oameni din ţările dezvoltate preferă să muncească după vârsta pensionării

Autor: Ioana Mihai-Andrei 12.01.2018

A fost o vreme când înţelegerea unei generaţii în mod particular, precum „baby boomers”, era suficientă pentru a prezice un comportament viitor. Odată cu prelungirea etapelor vieţii şi lipsa predictibilităţii în evenimentele vieţii, navigarea între generaţii nu este anticipată cum era odată. Navigarea între generaţii prezintă o nouă perspectivă asupra modului în care acele schimbări în evenimentele vieţii pot ajuta mediul de afaceri să anticipeze nevoi şi preferinţe dinamice, arată raportul raportul „Me, My Life, My Wallet”, lansat de KPMG şi care se referă la noul cadru privind interacţiunea cu clientul identifică factorii care influenţează consumatorul multidimensional din prezent. Un exemplu este tendinţa de creştere a evitării pensionării: Aproape 20% din americanii care au peste 65 de ani rămân angajaţi şi, dintre aceştia, 3 din 5 invocă problemele financiare ca fiind principalul motiv pentru care mai lucrează şi după vârsta de 65 de ani.

Interpretarea semnalelor schimbării este esenţială pentru a ţine pasul cu clienţii aflaţi într-o continuă schimbare. Găsirea modalităţilor de diseminare şi analiză a acestor semnale va ajuta companiile să anticipeze mai bine nevoile şi aşteptările dinamice ale clienţilor.

“România se înscrie în rândul tendinţelor la nivel global şi înregistrează o creştere accelerată a comerţului online, reuşind să adopte rapid tehnologii noi în toate tipurile de comerţ şi în principalele fluxuri operaţionale: achiziţie, logistică, vânzare. Aceste optimizări cresc avantajul competitiv şi începem să vedem jucători locali, care nu numai că obţin o creştere la nivel naţional, ci şi se extind treptat la scară regională. Nu în ultimul rând, devine mai uşor pentru producătorii români în ansamblu să se adreseze direct pieţei globale sau, cel puţin, pieţei europene. Pentru a facilita procesul, Comisia Europeană a propus noi măsuri practice în cadrul pachetului privind modernizarea TVA pentru tranzacţiile online transfrontaliere dintre întreprinderi şi consumatori. Noi, ca profesionişti ai fiscalităţii, ne implicăm în aplicarea unor astfel de măsuri benefice,” afirmă Ramona Jurubiţă, Deputy Senior Partner şi Head of Tax & Legal, KPMG în România.

Noua abordare a KPMG Global Customer Center of Excellence şi KPMG Innovation Labs evidenţiază motivele preferate care deschid şi închid portofelul clienţilor – de la generaţia „millennials” la generaţia „baby boomers”

Citiţi continuarea AICI