Avertismentul agenţiilor de marketing: Reclamele de pe Facebook se vor scumpi

Autor: Adrian Seceleanu 15.01.2018
Companiile trebuie să se pregă­tească să plătească şi mai mulţi bani pentru ca mesajele lor de pe Facebook să ajungă la utilizatori după ce gigantul american a anunţat săptămâna trecută că va realiza o schimbare majoră a algoritmilor care selectează ce conţinut este afişat în aşa-numitul „flux de ştiri“ (news feed) pentru a prioritiza conţinutul publicat de prieteni în defavoarea lor care provine de la branduri, scrie Wall Street Journal.
 
„Este o amplificare a mesajului «plăteşte dacă vrei să te joci cu platforma noastră» pe care Face­book îl transmite“, a comentat James Douglas, director media în cadrul Reprise, agenţie digitală parte a Interpublic Group.
 
Un efect imediat al schimbărilor va fi o reducere a numărului de ştiri, dar şi de clipuri video afişate - adică a conţinutului pe care acum Facebook îl consideră „pasiv“, respectiv cel care nu generează interacţiuni (precum apă­sarea butonului „îmi place“ sau „distribuie“). Nu vrem ca utilizatorii să stea şi să se uite la clipuri video sau să citească când sunt pe Facebook, a transmis Zuckerberg.