Avertismentul agenţiilor de marketing: Reclamele de pe Facebook se vor scumpi
Autor:
Adrian Seceleanu
15.01.2018
Companiile trebuie să se pregătească să plătească şi mai mulţi bani pentru ca mesajele lor de pe Facebook să ajungă la utilizatori după ce gigantul american a anunţat săptămâna trecută că va realiza o schimbare majoră a algoritmilor care selectează ce conţinut este afişat în aşa-numitul „flux de ştiri“ (news feed) pentru a prioritiza conţinutul publicat de prieteni în defavoarea lor care provine de la branduri, scrie Wall Street Journal.
„Este o amplificare a mesajului «plăteşte dacă vrei să te joci cu platforma noastră» pe care Facebook îl transmite“, a comentat James Douglas, director media în cadrul Reprise, agenţie digitală parte a Interpublic Group.
Un efect imediat al schimbărilor va fi o reducere a numărului de ştiri, dar şi de clipuri video afişate - adică a conţinutului pe care acum Facebook îl consideră „pasiv“, respectiv cel care nu generează interacţiuni (precum apăsarea butonului „îmi place“ sau „distribuie“). Nu vrem ca utilizatorii să stea şi să se uite la clipuri video sau să citească când sunt pe Facebook, a transmis Zuckerberg.