Producătorul de ţigări British American Tobacco a intrat în 2.000 de magazine cu produsul de încălzire a tutunului Glo

Autor: Roana Rotaru 17.01.2018

British American Tobacco (BAT), unul dintre cei mai mari jucători din industria tutunului din România, a intrat cu produsele de încălzire a tutunului marca Glo în 2.000 de magazine din Bucureşti, Constanţa, Craiova, Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov şi Iaşi, potrivit reprezentanţilor companiei.

„Glo s-a extins în momentul de faţă în şapte oraşe importante din România, în 2.000 de magazine din Bucureşti, Constanţa, Craiova, Cluj-Napoca, Timişoara, Braşov şi Iaşi. Lanţurile de retaileri mari în care am intrat sunt Billa, Carrefour, Inmedio, Mega Image, Auchan, Mol, OMV, Rompetrol şi Express. Din cele 2.000 de magazine, 650 sunt comercianţi independenţi, iar restul sunt puncte ale marilor supermarketuri”, a spus Cătălin Cindea, Head of Corporate Affairs BAT.

Preţul unui produs de încălzirea a tutunului este de 200 lei pentru cei care îl utilizează pentru prima dată, iar rezervele de tutun folosite, denumite Neosticks costă 17 lei pachetul,  un preţ similar cu pachetul clasic de ţigarete.

Pentru fumător, trecerea de la ţigaretele clasice, la produsul de încălzire a tutunului nu este neapărat mai rentabilă, în schimb producătorul câştigă prin faptul că plăteşte accize mai mici pentru produsele de nouă generaţie.

„Acciza este mai mică la produsele de nouă generaţie, faţă de ţigaretele normale. Acciza pentru produsul Glo este de 384 lei pe kilogramul de tutun conţinut în produse din tutun încălzit, în timp ce acciza la ţigările normale este peste 400 lei per 1.000 de ţigarete”, a spus Cătălin Cindea.

BAT este liderul pieţei locale de ţigarete, cu o cotă de piaţă de peste 50%, şi afaceri de peste 8,6 mld. lei. Principalii competitori ai companiei sunt Japan Tobacco International şi Philip Morris International.