Companii din Italia şi Dorinel Umbrărescu au încasat cei mai mulţi bani de la CNAIR în 2017, pentru lucrări efectuate în Transilvania

Autor: Bogdan Alecu 22.01.2018

Din cele mai mari 50 de plăţi realizate de către compania naţională de drumuri şi autostrăzi, 33% au mers către constructorii din România, restul fiind împărţiţi între italieni, austrieci, spanioli, francezi şi greci. Dorinel Umbrărescu a rămas şi anul trecut cel mai bine plătit drumar român.

Pe de altă parte, firmele controlate de Umbrărescu, UMB Spedition şi Tehnostrade, lucrează la lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva sau A3 Câmpia Turzii-Tg.-Mureş. În plus, Spedition UMB reabilitează DN12 Chichiş-Topliţa şi DN15 Topliţa-Reghin.

Singura plată realizată de companie care nu a vizat un drum din Transilvania a fost una de 17,3 mil. lei către grecii de la Aktor pentru autostrada Bucureşti-Braşov. Asocierea Aktor-Euroconstruct lucrează la ultimii 3 km ai autostrăzii Bucureşti-Ploieşti, tronsonul dintre Str. Popasului şi Şos. Petricani, investiţie estimată la 30 mil. euro, din care anul trecut au primit astfel aproape 4 mil. euro. Teoretic în vara acestui an drumul ar trebui inaugurat, la 6 ani de când a fost deschisă circulaţia între centura Capitalei şi Ploieşti.

Cele mai mari două plăţi realizate anul trecut au mers către autostrada Lugoj-Deva. Cea mai mare sumă, de 56 mil. lei, a fost plătită către italienii de la Salini Impregilio. Aceştia au construit lotul 2 din autostradă, iar contractul a fost semnat în 2013. A doua cea mai mare sumă, de 55,6 mil. lei, a mers către Tehnostrade, tot pentru autostrada Lugoj-Deva, compania lui Dorinel Umbrărescu construind lotul 4 al drumului de mare viteză.