Blamarea produselor congelate, strategie de marketing în industria panificaţiei

Autor: Roana Rotaru 26.01.2018

Veteranii brutari încearcă să muşte din piaţă cu o nouă strategie de marketing: promovarea produselor proaspete în detrimentul celor congelate.

Vel Pitar, liderul industriei de panificaţie din România, scrie pe ambalajul pâinii „Acest produs nu a fost anterior congelat“, în timp ce lanţul de simigerii Luca foloseşte panouri publicitare de tip outdoor prin care îi îndeamnă pe cei care s-au săturat de produsele congelate să treacă pe la ei.

„Dorim să informăm clienţii noştri ca produsele Vel Pitar provin din aluat proaspăt, nu congelat“, au spus reprezentanţii Vel Pitar, o companie controlată de fondul de investiţii american Broadhurst.

Teoretic, produsele congelate nu ar trebui să fie inferioare din punct de vedere calitativ produselor proaspete, decât dacă produsul congelat a fost supus unor variaţii de temperatură, potrivit lui Sorin Mierlea, preşedintele Info Cons, o asociaţie pentru protecţia consumatorului.

Industria panificaţiei se ridică la circa 1,3 mld. euro anual, din care produsele de panificaţie congelată acoperă circa 5-6%, ceea ce reprezintă circa 80 mil. euro.