Vânzările îmbuteliatorului Coca-Cola în România au crescut anul trecut cu 6%

Autor: Mădălina Dediu Panaete 14.02.2018

Coca-Cola HBC România, liderul pieţei de băuturi răcoritoare, a înregistrat anul trecut volume mai mari cu 6% faţă de anul precedent, până la 177 de milioane de unit cases (navete), adică peste un miliard de litri, arată cel mai recent raport al companiei.

Evoluţia a fost susţinută de toate categoriile de produse din portofoliu. Categoria de băuturi carbogazoase din portofoliul Coca-Cola HBC a avansat cu mid single digits (în jur de 5-6%), brandurile Coca-Cola şi Fanta având o creştere asemănătoare, în timp ce Sprite a înregistrat volume mai mici cu low single-digit (sub 5%).  Brandul Schweppes a avut volume mai mari cu low teens (10- 16%). Pe de altă parte, băuturile din categoria necarbonatate au avut o creştere în volum de high single digits ( 8-9%).

România a pus umărul la creşterea volumelor din regiunea ţărilor Emergente pentru Coca-Cola HBC, regiune care cuprinde ţări precum Rusia, Armenia, Bulgaria şi care vinde anual peste un miliard de unit cases (peste 6, 2 miliarde de litri de băuturi). În total, Coca-Cola HBC a vândut anul trecut în cele 28 de ţări unde activează peste 2 miliarde de unit cases (peste 11 miliarde de litri). În valoare, vânzările Coca-Cola HBC s-au situat anul trecut la 6,5 miliarde de euro, în creştere cu 4,9% faţă de anul precedent.

În România, Coca-Cola HBC deţine trei fabrici, la Ploieşti, Vatra Dornei şi Timişoara şi este liderul pieţei de băuturi.