Banca franceză Société Générale lansează un sistem inedit de deschidere de conturi prin recunoaştere facială

Autor: Catalina Apostoiu 19.02.2018
♦ Banca franceză Societe Generale va lansa un sistem inedit de identificare a clienţilor pentru deschiderea de conturi în câteva minute pe internet.

Sistemul se bazează pe recunoaşterea facială şi pe un inter­viu în videoconferinţă, potrivit Les Echos.

Ce-ar fi dacă doar conturul feţei v-ar permite să deschi­deţi un cont în bancă? Acesta este pariul SocGen, care va lan­sa în următoarele săptămâni un proces de deschidere rapidă de conturi bazat pe recunoaşterea facială şi videoconferinţă.

Inedit în universul bancar, acest instrument le va permite viito­rilor clienţi ai băncii să primească un RIB (extras de iden­tifi­care bancară) şi un card fără a se deplasa. Rezervat cli­enţilor rezidenţi în Franţa, sistemul va putea fi utilizat în spe­cial de persoanele care nu şi-au deschis niciodată un cont în bancă.

Concret, clienţii va trebui să încarce pe aplicaţia băncii două documente de identitate, un document care indică domiciliul şi unul care indică veniturile. După aceea, aceştia va trebui să se fotografieze.

„Este un selfie dinamic, adică o fotografie în trei dimensiuni care, după o verificare biometrică, atestă faptul că clientul este deţinătorul legitim al documentelor prezentate“, arată Mehdi Elhaoussine, din cadrul Idemia.

Urmează mai apoi o scurtă discuţie cu un consilier SocGen. Acesta trebuie să verifice din nou identitatea clien­tu­lui prin recunoaştere facială şi să-i explice acestuia oferta băncii.

„Datele biometrice nu sunt stocate nici de către Idemia, nici de bancă, este păstrat doar un scor de conformitate a datelor biometrice“, explică Elha.

Cu acest sistem, SocGen speră să concureze cu neobănci ca cea germană N26 care a popularizat deschiderea de conturi prin videoconferinţă. „În prezent, 10% dintre clienţii noştri îşi deschid un cont online, iar această proporţie ar putea creşte la 30% până în 2020“, potrivit lui Laurent Goutard, responsabil pentru operaţiunile de retail în cadrul băncii.

Şi alte oferte similare ar putea fi lansate în curând pe piaţă.

De fapt, în asigurarea securităţii tranzacţiilor, lupta contra spălării de bani şi finanţării terorismului, biometria se dovedeşte extrem de utilă.

Laurent Goutard, director al diviziei de retail banking din Franţa, subliniază că utilizarea instrumentelor digitale trebuie să se suprapună unei consolidări a expertizei consultanţilor din sucursale.

„Clienţii noştri trebuie să devină autonomi în cazul tuturor operaţiunilor bancare, iar instrumentele digitale pe care le-am lansat în ultimele luni susţin această tendinţă“, declară acesta pentru Les Echos .

„Însă suntem convinşi că o relaţie total digitalizată pe operaţiunile zilnice nu va funcţiona dacă expertiza echipelor noastre nu va fi întărită“.

În prezent, operaţiunile bancare de bază au fost suprimate în 85% dintre agenţii. Banca franceză a lansat instrumente multiple pentru facilitarea tranzacţiilor la distanţă. „În paralel, lucrăm permanent la pregătirea echipelor noastre“, declară Goutard.

„Până în 2020, vom aloca 150 milioane de euro pentru a dubla numărul de ore de pregătire“.

Întrebat dacă clienţii băncii sunt pregătiţi să facă trecerea completă la digital în operaţiunile zilnice, oficialul SocGen declară că din cei 8 milioane de clienţi de pe retail, jumătate utilizează deja serviciile noastre pe internet sau aplicaţia mobilă.

„Avem capacitatea de a câştiga clienţi pe segmentele prioritare. În pofida mişcării de raţionalizare, am înregistrat o creştere de 4% pe segmentul clienţilor premium şi digitali, care constituie prioritatea noastră“.

Clienţii întreprinderi reprezintă 50% din baza noastră de clienţi, iar segmentul este deja mai digitalizat decât cel al clienţilor de retail, adaugă Goutard.