Nestle România îşi consolidează cotele de piaţă, profitând de vânzările de cafea, hrană pentru copii şi cereale

Autor: Roxana Rosu 22.02.2018

Nestlé, cea mai mare companie de produse alimentare şi băuturi din lume, a raportat anul trecut o creştere organică de 2,4% la nivel global, iar divizia din România este unul dintre cei mai performanţi actori ai regiunii, cele mai mari ponderi în cifra de afaceri fiind deţinute de cafea, hrană pentru copii, cereale pentru micul dejun şi produse culinare, se arată în raportul companiei elveţiene.

„2017 reprezintă încă un an foarte bun pentru România, fiind rezultatul eforturilor noastre continue de a construi practici de business sustenabile şi parteneriate puternice. Tot ceea ce facem porneşte de la filosofia noastră NHW (Nutrition, Health and Wellness), ne ghidăm permanent după dorinţele consumatorilor noştri, îmbunătăţim produsele şi ne concentrăm eforturile pentru a avea un impact pozitiv în comunităţile locale şi asupra mediului înconjurător", a declarat Leszek Wacirz, CEO Nestlé Romania.

Nestlé a intrat pe piaţa din România în 1995 şi are aproximativ 900 de angajaţi în Bucureşti şi în Timişoara, unde se află fabrica. La TImişoara sunt produse napolitane şi specialităţile de cafea.

În ceea ce priveşte cotele de piaţă, Nestlé România continuă să deţină prima sau a doua poziţie în toate categoriile în care compania este prezentă, cu 33% cafea solubilă, cafea capsule şi băuturi, 61% hrană pentru copii, 40% produse culinare, 48% cereale, 18% dulciuri şi 14% hrană pentru animale de companie.

Gama de cereale Fitness a raportat o creştere de două cifre, odată cu relansarea produsului şi un nou ambalaj. Brandul Lion a înregistrat, de asemenea, un avans de două cifre.

La nivel global, compania Nestlé a raportat o creştere organică de 2,4%, cu 1,6% creştere internă şi 0,8% creştere preţ. Vânzările totale raportate au crescut cu 0,4%, atingând 89,8 miliarde franci elveţieni (2016: 89,5 miliarde CHF). Rezultatul net din vânzările de business a avut un impact negativ de 1,9% (în principal ca urmare a creării  Froneri.

Pentru 2018, compania şi-a propus o creştere organică a vânzărilor între 2% şi 4% şi îmbunătăţirea marjei comerciale.

„Creşterea organică a vânzărilor noastre în anul 2017 s-a încadrat în intervalul setat, dar sub aşteptări, din cauza dezvoltării slabe a vânzărilor către sfârşitul anului. În timp ce în Europa şi Asia evoluţia vânzărilor a fost încurajatoare, America de Nord şi Brazilia au continuat să evolueze într-un mediu plin de provocări. În ultimele luni am finalizat ajustările iniţiale ale portofoliului, cu rezultate favorabile. Vom continua această abordare activă de gestionare a portofoliului într-o manieră disciplinată şi în deplină conformitate cu strategia noastră. În ceea ce priveşte portofoliul nostru de bază, accelerarea creşterii prin inovarea şi renovarea produselor este o prioritate. Ne aşteptăm la o îmbunătăţire a creşterii organice a vânzărilor în 2018 şi suntem pe drumul cel bun în ceea ce priveşte obiectivul nostru de îmbunătăţire a marjei pentru 2020.", a spus Mark Schneider, CEO Nestlé.