Acoperişurile, un business profitabil: Afacerile Bilka au crescut cu 45% în 2017 şi au ajuns la aproape 400 mil. lei

Autor: Ştefan Stan 22.02.2018

Bilka, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa locală de acoperişuri, a încheiat 2017 cu o cifră de afaceri de 394 milioane lei (86 milioane de euro), în creştere cu 45% faţă de 2016, când a înregistrat afaceri de 271 milioane lei.

Cea mai mare pondere în vânzări o reprezintă în continuarea produsele destinate pentru segmentul rezidenţial, cu peste 90% din total, în timp ce divizia de indsturial având doar 10%.

Avansul se datorează în principal extinderii şi investiţiilor, care au ajuns la un total de 30 de milioane de euro în ultimii 11 ani, cea mai recentă investiţie fiind realizată anul trecut pentru achiziţia platformei industriale Hidromecanica 2 Braşov, unde Bilka a demarat un nou proiect de dezvoltare, investiţie care s-a ridicat la 5,56 milioane euro.

”Pe lângă cifra de afaceri înregistrată, care a fost de 86 milioane de euro anul trecut, noi ne ghidăm şi după alţi doi indicatori de performanţă. Primul este numărul de case acoperite, am ajuns anul trecut la 57.000 de sisteme complete pentru acoperiş produse şi comercializate, şi cel de-al doilea indicator, care ne arată performanţele unei companii din domeniul nostru de activitate, este consumul de oţel prevopsit - acesta fiind materia prima utilizată pentru 95% din produsele pe care le comercializăm. La Bilka am înregistrat în 2017 un consum de 80.000 de tone de oţel prevopsit, fiind cel mai mare consumator de oţel prevopsit din Est-ul Europei”, a declarat Horaţiu Ţepeş.

În 2018 compania continuă planul de investiţii de 20 de mil. euro pornit anul trecut, odată cu achiziţionarea platformei Hidromecanica 2 Braşov, şi care are termen de finalizare anul 2020.

”Anul acesta focusul este pe planul investiţional demarat anul trecut, pe proiectul de dezvoltare a diviziei de industrial. Începem renovarea platformei şi în paralel am demarat deja procedurile pentru achiziţia de utilaje de producţie necesare, realizarea stocurilor de materie primă şi creşterea echipei care va gestiona această divizie. Investiţiile vor fi finalizate în 2020, însă primele rezultate pe care acestea le vor produce le vom simţi la începutul lui 2019, când preconizăm că vom fi gata să demarăm producţia de panouri termoizolante”, a precizat Horaţiu Ţepeş.

Piaţa de acoperişuri a înregistrat anul trecut o creştere medie de 10%, ajungând la aproximativ       38 milioane de metri pătraţi. Compania estimează o pondere a acoperişurilor metalice în totalul pieţei de acoperişuri de 70%, urmând ca pe termen scurt şi mediu să depăşească această cotă.