Dacia, locul 60 în topul mondial al celor mai valoroase branduri auto, evaluat la aproape 1,5 mld.dolari

Autor: Roxana Rosu 06.03.2018

Brandul Dacia a fost evaluat la 1,46 miliarde de dolari, de la 1,36 miliarde dolari în 2017, şi ocupă locul 60 la nivel mondial în clasamentul mărcilor auto realizat de Brand Finance Auto, valoarea producătorului de la Mioveni crescând constant în ultimii ani, de la 858 milioane dolari în 2012.

“Este evident că după vânzările record din 2017, compania este împinsă înainte de cererea puternică pentru maşini ieftine, dar fiabile. Dacia este un brand iubit nu doar în ţara de origine, ci a devenit incredibil de popular şi pe piaţa franceză, engleză şi poloneză”, a spus Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance Romania.

Dacia a ocupat anul trecut primul loc în rândul brandurilor româneşti evaluate de Brand Finance Romania 50. 

La nivelul clasamentului global din 2018, primul loc este ocupat de Mercedes-Benz, care a depăşit astfel Toyota (43,7 mld.dolari), devenind cel mai valoros brand auto (43,9 mld.dolari).  Locul trei este ocupat de BMW (41.8 mld.dolari)

Tesla a înregistrat o creştere extreme de puternică a valorii brandului, cu 106%, la 5,7 miliarde dolari, urcând de pe locul 30 pe 19.

Un avans puternic, de 268%, la 3,6 miliarde dolari, a raportat şi brandul Aston Martin, în timp ce Ferrari a urcat cu 6%, la 6,5 miliarde dolari.