Cum a cucerit Carrefour piaţa de retail din Bucureşti: principala ancoră a mallurilor de top. „Dacă nu ai mân­care şi ceva care să adu­că oamenii în fiecare zi la mall, nu există trafic, pentru că oamenii nu cumpără zilnic ceasuri şi bijuterii.“

Autor: Alina-Elena Vasiliu 13.03.2018

Grupul francez Carrefour are ancore alimentare în patru din cele mai mari zece centre comer­cia­le din Bucu­reşti, „lup­tân­du-se“ în­de­aproape cu Mega Image, cu Auchan şi Cora, care de ase­menea se află în unele din mal­lurile cu cele mai mari ci­fre de afaceri din Capitală.

În Băneasa, se află unul dintre cele mai per­formante hiper­mar­keturi ale Carrefour, cu vânzări anuale de peste 100 mil. euro. Pe lângă hipermar­ketul din Bănea­sa, Carrefour mai este prezent şi în mallurile dezvoltate în Bucureşti de sud-africanii de la NEPI - Promenada şi Mega Mall. Dacă în Mega Mall formatul pe care au mizat francezii este cel de hipermarket, în Promenada este prezent cu un super­mar­ket, Billa.

Prezenţa hipermarketurilor sau a super­marketurilor în malluri este bene­fică, atât chiriaşi, cât şi dezvol­tatori. Mallul bene­ficiază de tra­ficul asi­gurat de magazinul ali­mentar, în timp ce re­tai­lerii au avantajul unor investiţii mai mici.

„Dacă nu ai mân­care şi ceva care să adu­că oamenii în fiecare zi la mall, nu exis­tă trafic, pentru că oamenii nu cum­pără zilnic ceasuri şi bijuterii. În străi­nă­tate, această paradigmă s-a schim­bat, deoarece s-a dezvoltat mai mult comerţul online, iar oamenii merg la mall doar pentru leisure (divertisment - trad.)“, spune Carmen Ravon, head of retail leasing în cadrul companiei de con­sultanţă imobiliară CBRE.