Cum a cucerit Carrefour piaţa de retail din Bucureşti: principala ancoră a mallurilor de top. „Dacă nu ai mâncare şi ceva care să aducă oamenii în fiecare zi la mall, nu există trafic, pentru că oamenii nu cumpără zilnic ceasuri şi bijuterii.“
Grupul francez Carrefour are ancore alimentare în patru din cele mai mari zece centre comerciale din Bucureşti, „luptându-se“ îndeaproape cu Mega Image, cu Auchan şi Cora, care de asemenea se află în unele din mallurile cu cele mai mari cifre de afaceri din Capitală.
În Băneasa, se află unul dintre cele mai performante hipermarketuri ale Carrefour, cu vânzări anuale de peste 100 mil. euro. Pe lângă hipermarketul din Băneasa, Carrefour mai este prezent şi în mallurile dezvoltate în Bucureşti de sud-africanii de la NEPI - Promenada şi Mega Mall. Dacă în Mega Mall formatul pe care au mizat francezii este cel de hipermarket, în Promenada este prezent cu un supermarket, Billa.
Prezenţa hipermarketurilor sau a supermarketurilor în malluri este benefică, atât chiriaşi, cât şi dezvoltatori. Mallul beneficiază de traficul asigurat de magazinul alimentar, în timp ce retailerii au avantajul unor investiţii mai mici.
„Dacă nu ai mâncare şi ceva care să aducă oamenii în fiecare zi la mall, nu există trafic, pentru că oamenii nu cumpără zilnic ceasuri şi bijuterii. În străinătate, această paradigmă s-a schimbat, deoarece s-a dezvoltat mai mult comerţul online, iar oamenii merg la mall doar pentru leisure (divertisment - trad.)“, spune Carmen Ravon, head of retail leasing în cadrul companiei de consultanţă imobiliară CBRE.