O nouă lovitură pentru piaţa de criptomonede: Google interzice reclamele pentru monede digitale. Schimbarea se aplică şi pentru Youtube

Autor: Alex Ciutacu 14.03.2018

După Facebook, Google este următorul lider de piaţă care interzice reclamele pentru criptomonede şi pentru alte „produse financiare cu caracter speculativ” în cadrul platformelor de advertising, potrivit Wall Street Journal.

Google a anunţat că noile politici vor intra în vigoare în luna iunie şi se vor aplica şi în cadrul platformei Youtube. De asemenea, noile măsuri vor interzice reclamele pentru metode netradiţionale de „pariuri” pe viitoarele mişcări ale pieţei de capital, precum Forex, transmite compania.

Facebook a impus o măsură similară în data de 30 ianuarie.

Creşterea de popularitate şi de preţ a bitcoin şi a altor monede digitale a dus la o serie de înşelătorii, demarate de mai multe persoane care au utilizat reclamele şi promovarea pentru a atrage oameni în scheme frauduloase care implicau criptomonede.

Cele mai noi fraude utilizate se numesc crypto-jacking – introducerea unor linii de cod în website-uri sau în reclame pentru a extrage putere de la computerele utilizatorilor care accesează aceste site-uri. Puterea sustrasă este folosită pentru a mina criptomonede.

Google a transmis că anul trecut a eliminat peste 130 de milioane de reclame care erau folosite de hackeri pentru a mina criptomonede. Acesta ar fi un procent foarte mic din reclamele care rulează pe Google.

Directorul segmentului de advertising sustenabil, Scott Spencer, a refuzat să spună câţi bani va pierde compania în urma implementării noilor politici, spunând că decizia a fost luată pentru protecţia consumatorului.