Mişcări importante pe o piaţă de 2,5 mld. euro. Online-ul mai are un pas şi devine rege pe piaţa electro-IT. De unde a luat cotă de piaţă în ultimul an?

Autor: Cristina Roşca 20.03.2018

♦ Cel mai important canal de vânzare rămâne cel al magazinelor specializate, cu o cotă de piaţă de puţin sub 40% ♦ Online-ul vine însă puternic din urmă şi reduce an de an diferenţa, ajungând la 36% anul trecut, în urcare de la 33% în 2016 ♦ Piaţa este polarizată, mai exact online-ul şi operatorii telecom sunt în urcare, pe când lanţurile de magazine offline specializate şi cele nespecializate – hipermarketuri sau supermarketuri – scad.

Românii cheltuie anual circa 2,5 mld. euro pe produse electro-IT, piaţa traversând în ultimii ani o perioadă foarte bună, cu creşteri susţinute. De altfel, valoarea atinsă în 2017 a fost una istorică, depăşind nivelul înregistrat în 2008, ultimul an de boom economic.