Doi fraţi din Teleorman vând ouă de prepeliţă de 2,3 mil. lei în Kaufland şi Mega Image
Ferma de prepeliţe Ecofarm Prodserv, o afacere deţinută de fraţii Anghel din judeţul Teleorman, a vândut în 2017 ouă de prepeliţă de circa 2,3 mil. lei (500.000 euro), în creştere cu 20% faţă de anul precedent. Principalii clienţi sunt retailerii Kaufland şi Mega Image.
„Producem marcă privată magazin pentru Kaufland şi Mega Image. Am avut şi brand propriu, dar fiind un produs de nişă, am renunţat la el pentru a putea realiza volume. Pe termen lung nu ştiu dacă este o strategie avantajoasă“, a spus fermierul Mihai Anghel, administratorul companiei Ecofarm Prodserv.
Fraţii Anghel cresc la Vităneşti, într-o hală de 1.500 de metri pătraţi, în jur de 60.000 de prepreliţe pe sezon, preponderent pentru producţia de ouă, carnea de prepeliţă fiind considerată un produs „exotic“ în România.
„Nu există o tradiţie în a consuma carne de prepeliţă. Românilor le place carnea mai grasă, cum ar fi carnea de porc. Carnea de prepeliţă este o carne slabă, dietetică“, a spus fermierul.
Managementul companiei vrea să crească capacitatea de producţie a fermei la 125.000 de capete pe serie în 2019, o investiţie ce se ridică la jumătate de milion de euro.