Doi fraţi din Teleorman vând ouă de prepeliţă de 2,3 mil. lei în Kaufland şi Mega Image

Autor: Roana Rotaru 21.03.2018

Ferma de prepeliţe Ecofarm Prodserv, o afacere de­ţinută de fraţii Anghel din judeţul Teleorman, a vândut în 2017 ouă de prepeliţă de circa 2,3 mil. lei (500.000 euro), în creştere cu 20% faţă de anul precedent. Principalii clienţi sunt retailerii Kaufland şi Mega Image.

„Producem marcă privată magazin pentru Kaufland şi Mega Image. Am avut şi brand propriu, dar fiind un pro­dus de nişă, am renunţat la el pentru a putea realiza volu­me. Pe termen lung nu ştiu dacă este o strategie avan­tajoasă“, a spus fermierul Mihai Anghel, administra­torul com­paniei Ecofarm Prodserv.

Fraţii Anghel cresc la Vităneşti, într-o hală de 1.500 de metri pătraţi, în jur de 60.000 de prepreliţe pe sezon, pre­ponderent pentru producţia de ouă, carnea de prepeliţă fiind considerată un produs „exotic“ în România.

„Nu există o tradiţie în a consuma carne de prepeliţă. Românilor le place carnea mai grasă, cum ar fi carnea de porc. Carnea de prepeliţă este o carne slabă, dietetică“, a spus fermierul.

Managementul companiei vrea să crească capacitatea de producţie a fermei la 125.000 de capete pe serie în 2019, o investiţie ce se ridică la jumătate de milion de euro.