Ken Johnson, CEO al First Tech Challenge la nivel global: În doi ani aţi ajuns în România la 8% din licee. Noi în America suntem la 11% din licee înscrise în concursul de robotică

Autor: Sorin Pâslaru 26.03.2018

Peste 1.200 de elevi din 90 de licee au participat în weekendul 24-25 martie la cea de-a doua ediţie a evenimentului BRD First Tech Challenge, pentru a ocupa unul dintre cele patru locuri câştigătoare care îi pot propulsa în finala mondială din America. Copiii s-au pregătit timp de şase luni, fiind coordonaţi de profesori de liceu şi de studenţi de la Universitatea Politehnica, în timp ce organizaţia Naţie prin Educaţie a oferit seminarii gratuite pentru limbaje de programare. Pentru cele două ediţii de până acum, costurile de organizare, suportate de sponsori şi parteneri, s-au ridicat la un milion de euro.



Ken Johnson, CEO al First Tech Challange la nivel global, spune că în doar doi ani România a reuşit să ajungă cu concursul de robotică la o prezenţă în 8% din licee, ceea ce este enorm având în vedere că în Statele Unite, unde programul este de peste 10 ani, prezenţa este de 11%.

„Copiii integraţi în acest program merg la Amazon, Tesla sau NASA. România a avut o viteză de creştere mai mare decât a oricărei alte ţări din cele 24 unde este prezent acest concurs“, a spus Ken Johnson, prezent în weekend la Bucureşti, la a doua ediţie a BRD First Tech Challenge, concursul de robotică adresat elevilor de liceu. Acest program a început în 2007 printr-un program pilot în oraşul american Manchester, din statul New Hampshire, la iniţiativa lui Dean Kamen, un inginer american, inventator şi om de afaceri care a inventat dispozitivul de deplasare prin greutatea corpului şi baterie Segway. La nivel global, programul are patru categorii: pentru grădiniţă, şcoală generală, liceu şi facultate, dar în România este deocamdată prezent doar pentru liceu. Ken Johnson spune că nouă din zece copii care participă în program urmează apoi facultăţi tehnice. „Ceea ce diferenţiază acest program de alt concurs şcolar este faptul că elevii învaţă încercând să rezolve probleme, ceea ce este foarte apropiat de natura umană. Propunem pur şi simplu un alt mod de educaţie. Bineînţeles că familiarizarea cu programe informatice precum Java şi aplicaţiile pentru mobil le oferă oportunităţi uriaşe de carieră. Ei învaţă să lucreze în echipă şi să adopte o atitudine de a găsi soluţii.“