Lovitură pentru Uber: Compania cedează business-ul din regiunea de sud-est a Asiei, după ce strategia de expansiune a eşuat

Autor: Alex Ciutacu 26.03.2018

După un an de competitivitate ridicată între cele două servicii de car-sharing, Uber a cedat business-ul din sud-estul Asiei către compania Grab, principalul rival din regiune, potrivit Quartz.

Potrivit companiilor, Uber va ceda atât serviciul de transport cât şi serviciul de livrare alimente – UberEats, către rivalul Grab, în pieţele din Cambodgia, Indonezia, Malaeziam Myanmar, Filipine, Singapore, Tailanda şi Vietnam. În schimb, Uber va primi o participaţie de 27,5% în Grab. CEO-ul Uber, Dara Khosrowshahi, va primi un loc în board-ul Grab.

Lansat în 2012, Grab a oferit iniţial doar servicii de taxi, plătite cash. Ai târziu a adăugat opţiunile cunoscute în România prin Uber, de a te înscrie cu maşina personală şi chiar cu motociclete, introducând şi serviciul de plată cu cardul. Compania transmite că înregistrează aproximativ 4 milioane de curse în fiecare zi.

De când Uber a intrat în piaţa din regiunea de sud-este a Asiei la începutul lui 2013, cele două companii au dus o luptă lungă şi costisitoare, în care Uber a investit aproximativ 200 de milioane de dolari anual, potrivit Wall Street Journal. În general, este considerat că Grab a dominat regiunea. La un moment dat, SoftBank – care se află în spatele aplicaţiei Grab şi a altor câţiva rivali de-ai companiei Uber, şi-a exprimat clar intenţiile în august 2017 de a finanţa Uber, ceea ce i-a condus pe cei din piaţa la concluzia că cele două mari servicii de car-sharing vor fuziona.

În cadrul unui e-mail trimis angajaţilor şi publicat pe blog-ul Uber, Khosrwshahi a menţionat că această consolidare „nu este strategia zilei”.

„Unul din potenţialele pericole majore pentru strategia noastră globală este încercarea noastră de a ne asuma mult prea multe lupte simultane pe un număr mare de fronturi, cu prea mulţi competitori. Tranzacţia ne pune într-o poziţie din care putem concura concentrându-ne pe pieţele noastre principale, în timp ce înregistrăm o miză valoroasă în alte pieţe mari, care nu sunt pieţele noastre principale”, se arată în mesaj.