Operatorul japonez Mercari vrea să se extindă rapid pe piaţa din Statele Unite

Autor: Alexandra Cepăreanu 09.04.2018

Operatorul Japonez Mercari îşi propune extinderea rapidă pe piaţa din SUA, după ce runda recentă de finanţare a sporit valoarea companiei cu peste 2 miliarde de dolari, scrie Reuters.

Mercari oferă o piaţă de comerţ online destinată persoanelor fizice pentru tranzacţionarea articolelor second-hand, în primul rând printr-o aplicaţie pentru smartphone în Japonia, Marea Britanie şi Statele Unite, unde afacerile sale sunt conduse de fostul director al companiei Facebook inc, John Lagerling.

Compania a fost fondată în 2013 şi este un exemplu rar al unui unicorn japonez – un start-up cu o valoare de piaţă de peste 1  miliard de dolari.

„Nu putem avea succes la nivel global dacă nu avem succes pe piaţa din SUA. Dacă serviciul este acceptat de America va deveni un serviciu universal”, a spus Shintaro Yamada, fondator şi director executiv al Mercari într-un interviu.

Compania japoneză care importă şi vinde îmbrăcăminte şi încălţăminte la mâna a doua de la producători de renume, a câştigat luna trecută 5 miliarde de yeni, adică 47 de milioane de dolari, fiind evaluată la 252 de miliarde de yeni, dublu faţă de acum doi ani.

Mercari a aplicat la bursa Tockyo Stock Excange în luna iulie 2017 şi aşteaptă o ofertă publică anul acesta pentru a se dezvolta.

În Statele Unite, reprezetanţii Yamada au spus că Mercari nu are competitori direcţi care să se concentreze pe vânzarea diretă şi rapidă a produselor second-hand, precum e-Bay, site care este utilizat de persoanele pasionate de modă.

Pe piaţa Statelor Unite giganţii din domeniul tehnologic precum Amazon.com sunt o provocare pentru companiile online japoneze.

Aplicaţia pentru smartphone a companiei Mercari  are peste 30 de milioane de descărcări pe piaţa din Statele Unite,  în comparaţie cu 60 de milioane pe piaţa din Japonia.