Omul şi miliardul: WPP, cel mai mare jucător din lume din industria de publicitate, a pierdut un miliard de dolari din valoarea de piaţă după demisia fondatorului

Autor: Alex Ciutacu 16.04.2018

Martin Sorrell, fondatorul gigantului de advertising WPP, a demisionat în weekend, iar efectul s-a resimţit luni dimineaţă, când valoarea acţiunilor companiei a scăzut cu peste 5%. Astfel, compania a pierdut 1,1 miliarde de dolari din capitalizarea de piaţă.

Această scădere îl afecteză şi pe Sorrell încât acesta deţine aproximativ 2% din companie, iar plăţile compensatoare le va primi în acţiuni. În ciuda faptului că acesta a demisionat în urma acuzaţiilor de comportament necorespunzător, WPP tratează plecarea lui Sorrell ca pe o pensionare.

În ultimul an, valoarea acţiunilor companiei a scăzut cu peste 30%, încât industria de advertising pierde teren în faţa noilor tehnologii media şi noilor platforme precum Google şi Facebook. Oricine îi va lua locul lui Sorrell va trebui să decidă dacă pătrează gigantul cu peste 200.000 de angajaţi în forma actuală, sau dacă împarte compania în două.

Preşedintele Roberto Quarta va deveni preşedinte executiv până când va fi numit un nou CEO, în timp ce Mark Read, care conduce agenţia Wunderman din WPP şi Andrew Scott, directorul de dezvoltare al firmei, vor deveni împreună COO.

Martin Sorrell a lucrat timp de 30 de ani pentru a transforma un mic producător de coşuri din nuiele, în cea mai mare companie de advertising din lume, un colos cu peste 400 de agenţii în 112 ţări, cu 200.000 de angajaţi la nivel mondial. Imaginea CEO-ului s-a prăbuşit în mai puţin de o lună, după ce în data de 3 aprilie, WPP a anunţat că investighează aceste acuzaţii.

Potrivi datelor contabile ale companiei, la data de 31 decembrie 2017, veniturile WPP erau de 17,4 miliarde de euro, în creştere cu 1,7% faţă de anul anterior, în timp ce profitul net al companiei pentru anul 2017 a fost de 2,2 miliarde de euro.

Demisia CEO-ului anticipează ceea ce ar fi putut deveni o concediere ruşinoasă a unui om care a fost imaginea industriei de advertising.