Bucureştenii au trimis în perioada Paştelui peste două treimi din totalul coletelor expediate în România, urmaţi de clujeni şi timişoreni

Autor: Roxana Rosu 17.04.2018

Bucureştenii au trimis în perioada Paştelui peste două treimi din totalul coletelor expediate la nivel naţional (68%), pe locurile următoare fiind judeţele Cluj, Timiş şi Arad, fiecare cu peste 8%, potrivit datelor DPD România.

Judeţul Braşov a înregistrat o pondere de 3% din numărul total al coletelor expediate de români.

În ceea ce priveşte livrările, zona Bucureşti-Ilfov a atras doar 27% din total, ocupând tot primul loc în top însă, urmată de Cluj cu 9%, Timişoara cu 8%, iar Constanţa şi Iaşi, cu 7%, respectiv 6% din volume.

Conform datelor companiei, comenzile provenite din e-commerce au generat aproape jumătate din totalul livrărilor efectuate în perioada menţionată, iar industriile care au generat cele mai multe livrări au fost: fashion, IT&C, electro, beauty şi home&deco.

Marţi, 3 aprilie, a fost cea mai aglomerată zi pentru curieri, atunci fiind expediate cele mai multe colete atât pe segmentul B2B, cât şi pe segmentul B2C, la nivel naţional.

Ponderea livrărilor internaţionale, atât din ţară în străinătate, cât şi din străinătate în ţară, a crescut cu 8% în perioada Sărbătorilor de Paşte, de la 10% în 2017, la 18% anul acesta, în condiţiile unei creşteri a volumelor de circa 35%. Ţările cu cele mai multe colete primite sau expediate de români în străinătate în această perioadă au fost Ungaria, Germania, Bulgaria, Marea Britanie şi Italia, care au cumulat peste 75% din totalul livrărilor internaţionale.

„Perioada dinaintea Sărbătorilor Pascale este, în mod tradiţional, una aglomerată pentru curieri. Foarte mulţi români aleg să cumpere online cadouri pentru cei dragi sau alte lucruri necesare pregătirii sărbătorilor de Paşte. La fel ca în anii precedenţi, expedierile interne au fost predominante, însă constatăm cu entuziasm că volumul trimiterilor în afara ţării au crescut faţă de anul trecut, datorită ofertelor competitive de servicii internaţionale pe care le-am lansat în acest an”, declară Lucian Aldescu, CEO DPD România.

Potrivit reprezentanţilor companiei, ponderea livrărilor pe segmentul B2B a fost de aproximativ 55%, iar pentru segmentul B2C de 45% din totalul livrărilor.