Apune era „aurului negru” din Emiratele Arabe? Investiţia de 1 miliard de euro a arabilor, prin care vor să scape de ”jugul” petrolului

Ziarul Financiar 22.04.2018

Abu Dhabi investeşte miliarde de dolari în turism, industrie şi infrastructură, pentru a-şi diversifica economia, în afara sectorului petrolier.

Astfel, este deja gazda unui Muzeu Luvru Abu Dhabi, a Etihad Airways Abu Dhabi Grand Prix - Formula 1, Ferrari World şi Yas Water Park. Două alte muzee - Guggenheim şi Zayed National Museum - sunt în construcţie, precum şi un parc tematic SeaWorld.

Parcul Warner Bros va fi construit lângă Dubai, care este deja o cunoscută destinaţie turistică, şi autorităţile se aşteaptă ca profiturile să nu fie imediate, având în vedere uriaşa sumă investită.

Însă dezvoltatorul, compania Miral, este de părere că Abu Dhabi şi Dubai sunt destinaţii turistice complementare, cu teme diferite.

Abu Dhabi a atras 4,8 milioane de turişti în 2017 şi speră să ajungă la 8,5 milioane de vizitatori anual până în 2021, potrivit departamentului de cultură şi turism al emiratului.

În parc vor fi aduse francize simbol ale Warner Bros, precum DC Entertainment, Looney Tunes şi Hanna-Barbera.