Cele mai puternice cinci branduri de consum construite de antreprenori locali au afaceri ce merg spre 15 mld. lei

Autor: Cristina Roşca 01.05.2018
Dedeman, RCS & RDS, Altex, Arabesque şi Blue Air sunt cele mai puternice cinci branduri româneşti de consum create de antreprenori locali. Aceste nume reuşesc să se bată de la egal la egal cu giganţii internaţio­nali şi au afaceri ce merg spre 15 mld. lei (3,3 mld. euro). România are doar 40 de companii antreprenoriale româneşti al căror business sare de 100 mil. euro anual, iar dintre acestea doar jumătate au construit un brand de consum, cunoscut publicului larg, cum este cazul Dedeman, RCS-RDS sau Altex. Totuşi, alte nume româ­neşti precum Bilka, AdePlast sau Catena se îndreaptă curajos către acest prag şi nu doar atât, ci au planuri mari de viitor. A fost luat în calcul pentru fiecare brand doar principala companie pe care este operat businessul. În cazul Catena spre exemplu afacerile sunt operate pe mai multe entităţi. Antreprenorii au cedat în ultimele două decenii controlul unor businessuri mari create în jurul unui brand local, cum este cazul Dorna (apă minerală), Betty Ice (îngheţată) sau Albalact (lactate). Există însă şi antreprenori care nu iau în calcul vânzarea, iar un exemplu este antreprenorul Marcel Bărbuţ, fondatorul AdePlast. „Eu am patru băieţi, iar businessul AdePlast a fost creat pentru a le fi lăsat moştenire lor. Pentru ce altceva muncim, oricare dintre noi când plecăm nu luăm nimic cu noi“, explică antreprenorul care a creat unul dintre cele mai puternice businessuri din domeniul materialelor de construcţii.