Dorin Ştefan, arhitect: Revitalizarea gărilor perimetrale poate contribui la eliberarea Bucureştiului. „Gara de Nord trebuie introdusă într-o logică a continuării călătoriei, nu trebuie să fie un punct terminal.“

Autor: Roxana Petrescu 04.05.2018

Dorin Ştefan, unul dintre cei mai cunos­cuţi arhitecţi din România, spune că una dintre marile probleme ale Bucureş­tiul este lipsa spaţiilor în proprietatea ad­mi­nistra­ţiei, lucru care face practic imposibilă realiza­rea unor proiecte de interes public.

Dincolo de acest lucru, capitala Ro­mâ­niei nu are nici în acest moment cadas­trul finalizat, iar fără a avea o evidenţă exactă a tuturor imobilelor, reformarea ora­şului este aproape imposibilă.

Situaţia în care se află Bucureştiul azi oglin­deşte de fapt întreaga ţară, puţi­ne oraşe ale Româ­niei fiind construite pentru a răspunde unei lo­gici a traiului în co­mun. El spune că mai toa­te dez­voltările din ulti­mii 20 de ani din Bucu­reşti răs­pund inte­re­su­lui privat de multe ori în detrimentul co­munităţii. „Problema dintot­dea­u­na a Bucureştiului este că tot teritoriul ora­şului este privat, oraşul nu are spa­ţii în proprietatea admi­nis­traţiei prin care aceasta să poată realiza o gândire publică.“

Dorin Ştefan mai pune pe masă o idee interesantă. „Trebuie regândită reţeaua de gări a Bucureştiului. Gara de Nord trebuie şi ea introdusă într-o logică a continuării călătoriei, nu trebuie să fie un punct terminal. Revitalizarea gărilor perimetrale, Progresul, Răzoare, toate pot contribui la eliberarea oraşului.“