Cersanit: Dorim să atragem atenţia sectorului privat asupra implicării în comunitatea din România

Ziarul Financiar 11.05.2018

Cu o iniţiativă menită să atragă atenţia mediului de business că pe lângă responsabilităţi faţă de acţionari şi clienţi au şi responsabilităţi sociale, subsidiara românească a Cersanit, producător polonez de obiecte sanitare, îşi alocă o parte din veniturile din vânzări pentru renovarea băilor şcolilor din România. Sunt 2.188 de unităţi şcolare în ţară care nu dispun de grupuri sanitare în incinta clădirii unde se desfăşoară activităţile didactice, iar aproximativ 10% dintre şcoli nu au sistem de canalizare corespunzător, potrivit companiei, care într-un interviu pentru Ziarul Financiar îşi prezintă demersul.



Ce face mai exact Cersanit prin proiectul „Cersanit trece baia pe curat“ şi de ce credeţi că este nevoie de ajutorul dumneavoastră?

 Dorim să atragem atenţia sectorului privat asupra implicării în comunitatea din România.

Responsabilitatea socială înseamnă în primul rând asumarea cu seriozitate a rolului de cata­lizator, care facilitează dialogul şi interme­diază ac­cesul la o lume a viitorului dedicată educaţiei şi ino­­vaţiei. Astăzi deschidem prima investiţie majoră în comunitatea din România şi ne pro­punem să renovăm cât mai multe grupuri sanitare din şcolile româneşti de stat, în 2018. Meca­nismul proiectului este simplu: pentru orice pro­dus vândut în perioada aprilie-august 2018, Cer­sanit investeşte 1% din valoarea vânzărilor pen­tru renovarea băilor din şcolile publice româ­neşti. În campanie participă toate produsele Cersanit comercializate în toate magazinele partenere de pe teritoriul României.

 Cam câte şcoli din România apreciaţi că ar avea nevoie de iniţiative ca aceasta a Cersanit?

Sunt 2.188 de unităţi şcolare în ţară care nu dispun de grupuri sanitare în incinta clădirii unde se desfăşoară activităţile didactice, iar aproximativ 10% dintre şcoli nu au sistem de canalizare corespunzător.

Vom aloca 1% din valoarea produselor vândute în perioada aprilie-august 2018 către renovare. Vom face devize tehnice în băile şcolilor şi vom renova în limita acestui buget.  Încă nu avem cifrele confirmate de MEN pentru a face confirmări, dar în luna mai vom publica aceste date.

Ce cheltuieli aţi alocat pentru realizarea proiectului?

Eforturile noastre sunt mari: am dezvoltat o campanie de comunicare şi am alocat bugetul de marketing 2018 către canalele tradiţionale de comunicare, pentru a face mesajul cât mai cunoscut.

Aţi cooptat şi alte companii ca parteneri în acest proiect?

Toţi partenerii comerciali ai Cersanit se implică în acest demers. Nu avem încă alte mărci alături de noi în proiect. Poate în 2019.

Cum mai susţine fabrica dumneavoastră de la Roman dezvoltarea comunităţii?

Noi am fost întotdeauna receptivi către cererile de ajutor primite din partea comunităţii din Moldova, unde se află fabrica Cersanit România. Am donat produse Cersanit către şcoli, biserici, ONG-uri sau cazuri sociale, persoane fizice despre care am aflat prin primăriile locale.

Datorită prezenţei susţinute pe piaţa locală în categoria ceramică sanitară, gresie şi faianţă, consider că avem o obligaţie faţă de toţi cei care au contribuit la businessul Cersanit, să reinvestim în proiecte care influenţează viaţa societăţii româneşti, dincolo de implicaţiile evidente ce rezultă din ofertele comerciale pe care le promovăm pe piaţă. Responsabilitatea socială înseamnă în primul rând asumarea cu seriozitate a rolului de catalizator care facilitează dialogul şi intermediază accesul la o lume a viitorului dedicată educaţiei şi inovaţiei.

Credeţi că există o formulă de succes a businessului polonez? Dacă da, poate fi aplicată şi de întreprinzătorii din România?

Formula de succes este definită de investiţia în tehnologii noi în fabricile Cersanit, o constantă orientare către trendurile de design interior, dezvoltarea portofoliului şi a ofertei către pieţele în care desfăşuram activităţile comerciale. Şi poate cel mai important aspect: investiţia în echipă, cea care generează succesul Cersanit în România.