Cemacon Cluj raportează la trei luni afaceri de peste 21 milioane de lei, plus 86% şi un profit net de 6 milioane de lei

Autor: Cristina Bellu 10.05.2018

Producătorul de cărămizi Cemacon Cluj-Napoca (CEON), care are printre acţionari şi cea mai puternică afa¬cere antreprenorială din România – Dedeman -, a raportat afaceri de 21,4 mil. lei la trei luni, plus 86% comparativ cu perioada similară din 2017, în timp ce profitul net a fost de 6,1 mil. lei, faţă de o pierdere de 126.606 lei înregistrată în T1/2017.

Compania a raportat o valoare a EBITDA (profit operaţional) de 9,34 mil. lei, plus 357% faţă de ianuarie-martie 2017, în timp ce EBIT a urcat la 7,58 mil. lei faţă de valoarea de 510. 565 lei raportată în T1/ 2017.

“Primul trimestru a adus pentru Cemacon beneficiile eforturilor de diferenţiere şi inovare de produs derulate din 2013. Chiar în extrasezon, performanţa de vânzare şi profitabilitate sunt consistent peste rezultatele similare din anii anteriori. Astfel,  cifra de afaceri netă este cu 86% mai mult decat in primul trimestru din 2017, iar profitul operaţional de peste patru ori mai mare. ”, spune Liviu Stoleru, directorul general al Cemacon Cluj.

Datoriile totale ale producătorului de cărămizi s-au diminuat cu 6% în perioada ianuarie-martie 2018, la 67,5 mil. lei, în timp ce activele nete au crescut cu 6%, la 115, 4 mil. lei.

“În 2018, Cemacon va ajunge la afaceri de 120 milioane lei si un profit net de minimum 11 milioane lei, cu peste 200 de angajati şi operând două facilitati de productie care functioneaza la capacitate.”, adaugă şeful Cemacon Cluj.

Capitalizarea bursieră a producătorului de cărămizi a ajuns la 91,1 milioane lei, iar o acţiune  CEON se tranzacţiona în cea mai recentă şedinţă la valoarea de 0,800 lei.

La 31 decembrie, conform datelor furnizate de Bursa de Valori Bucureşti, principalii acţionari ai companiei erau Dedeman, cu o participaţie de 40,77%, urmat de Business Capital for Romania cu 33% şi CIT Resources cu 10,92%.