Producătorul de materiale de construcţii Joris Ide nu mizează pe o creştere a exporturilor. „Ne este greu să intrăm în ţări noi”

Autor: Alina-Elena Vasiliu 14.05.2018

Divizia locală a producătorului de materiale de construcţii Joris Ide, parte a grupului Kingspan, a obţinut anul trecut peste 40% din venituri din vânzările la export.

Astfel, din cifra de afaceri de 127 de milioane de lei, pe care a realizat-o în 2017, circa 55 de milioane de lei au reprezentat banii obţinuţi din exporturi, potrivit datelor transmise de companie. Totuşi, valoarea exporturilor a fost în scădere faţă de anul anterior, iar pentru 2018 compania estimează încă o scădere a vânzărilor în străinătate.

„Există concurenţă neloială, atât pe piaţa locală, cât şi pe pieţele externe, astfel că ne este destul de greu să pătrun­dem cu produsele noastre în ţări noi. Momentan, exportăm în ţările din ju­rul nostru, precum Serbia, Ungaria, U­craina, Croaţia, Slovacia, Muntene­gru, Bosnia, Albania. Produsele noastre sunt sensibile la costurile de transport, aşa că ne limităm la aria aceasta în care suntem deja prezenţi”, spune Adrian Porfir, manager pentru Europa de sud-est în cadrul Joris Ide.