Vinurile Purcari, afaceri mai mari cu 21% la un profit în creştere cu 18% în T1/2018

Autor: Liviu Popescu 17.05.2018

Producătorul de vinuri Purcari (WINE), cea mai proaspătă companie listată la Bucureşti, a raportat pentru primul trimestru un profit net de 5,9 milioane de lei, mai mare cu 18% faţă de aceeaşi perioadă din 2017, în timp ce veniturile au urcat cu 21%, la 33,9 mil. lei.

Piaţa din România a avut o pondere de 43% în vân­zările Purcari, urmată de cea din Republica Moldova, po­trivit companiei. Vânzările din cele două ţări au reprezentat 63% din businessul Purcari pe primul trimestru, adică circa 21 mil. lei. Cel mai ridicat ritm de creştere al afacerilor a fost în­registrat în Republica Moldova, de 48%, potrivit companiei. Spre comparaţie creşterea din România a fost de 32%. În funcţie de branduri, vinul Purcari reprezintă 37% din totalul vânzărilor, urmat de Bostăvan. Compania menţionează că cel din urmă a avut o evoluţie sub aşteptări ca urmare a livrărilor mai mici către Slovacia.

Pentru 2018 Purcari anticipează o marjă EBITDA de 33-36% şi o marjă de profit net de 23-26%. Spre comparaţie în primul trimestru din 2018 marja de profit net a fost de 17%.