Cum aleg companiile zonele unde îşi vor stabili birourile: imagine vs. confortul angajaţilor. Sediul reprezintă „o declaraţie de putere“

Autor: Bogdan Alecu 01.06.2018

Imaginea este un element foarte important pentru o companie, motiv pentru care sediul său trebuie să reprezintă un „statement“, iar certificările, facilităţile şi mai ales amplasarea clădirii sunt elemente luate în calcul de mai toate companiile.

De partea cealaltă, tocmai această popularitate a zonelor centrale a dus la o supraaglomerare a acestora, iar traficul către zone precum Barbu Văcărescu sau Piaţa Victoriei este tot mai aglomerat, iar locurile de parcare disponibile au dispărut de ani buni.

Pentru unele companii precum cele financiare, de asigurări, farmaceutice, servicii profesionale, amplasarea sediului într-o zona recunoscută de business este o declaraţie de putere, chiar dacă asta poate însemna, uneori, o chirie mai mare. 

Pe de altă parte, sunt companii care pun tot mai mult preţ pe angajaţi şi fie caută un sediu într-o zonă care să le faciliteze un timp cât mai scurt petrecut în trafic sau în tranportul în comun şi chiar lucru de acasă.

„În actualul context în care companiile sunt extrem de atente cu atragerea şi retenţia angajaţilor, iar infrastructura pare că şi-a atins limitele - cel puţin în Bucureşti, timpul petrecut în trafic de către angajaţi este un subiect sensibil. Ca urmare, este un motiv bun de relocare către noi zone de business, mai aproape de domiciliul angajaţilor“, a spus Sebastian Dragomir, Director Office Advisory în cadrul Colliers International România. De asemenea, el a subliniat că angajatorii sunt din ce în ce mai deschise faţă de modul de lucru de acasă, în special companiile de IT şi financiare. „Încetul cu încetul, acesta nu mai e doar un bonus, ci devine parte a pachetului de angajare, mai ales la un anumit nivel de seniorat“.

Mai mult, în ultimul timp, majoritatea companiilor au devenit atente la problema timpului petrecut de angajaţi în trafic, sub presiunea unei limitări a forţei de muncă.