Google a raportat Finanţelor afaceri de doar 4 mil. euro în România, cu un profit net de 0,2 mil. euro

Autor: Adrian Seceleanu 06.06.2018

Gigantul american Google, care alături de Facebook extrage peste jumătate din banii investiţi într-un an pe piaţa de publicitate online din România, a raportat la Ministerul Finanţelor Publice, prin compania Google Bucharest SRL, o cifră de afaceri de doar 18,85 mil. lei (4,1 mil. euro), respectiv o creştere de 11,6% faţă de anul anterior. Cifra, cea mai mare raportată de Google în România, reprezintă însă doar o parte infimă din businessul pe care îl face în mod real pe plan local gigantul american şi care este estimat la câteva zeci de milioane de euro.

Agenţia Initiative Media estimează, de exemplu, că Google alături de ceilalţi giganţi amercani din online obţin împreună circa 70% din banii rulaţi pe piaţa locală de publicitate online. Agenţia a estimat piaţa de publicitate online locală la 72 mil. euro în 2017, 64 mil. euro în 2016 şi 57 mil. euro în 2015. Reprezentanţii Google susţin pe de altă parte că respectă legislaţia.

„Plătim toate impozitele datorate şi respectăm legile fiscale din fiecare ţară în care operăm şi rămânem dedicaţi să contribuim la dezvoltarea mediului online“, au precizat anterior reprezentanţii Google România. Compania explică discrepanţa dintre veniturile raportate la Finanţe şi cele obţinute în realitate de companie de la clienţii locali prin faptul că operaţiunile de publicitate online nu sunt desfăşurate prin compania din România. Afacerile raportate de Google Bucharest la Ministerul de Finanţe nu includ şi veniturile din publicitatea online, fiindcă reprezentanţa locală ar fi o entitate care oferă consultanţă companiilor din România. „Noi suntem doar o reprezentanţă care oferă consultanţă”, conform Google. Compania Google Bucharest a avut în 2017 un profit net de 0,99 mil. lei (0,2 mil. euro) şi un număr mediu de 14 angajaţi, egal cu cel din 2016.