Mallurile Iulius dezvoltate de Iulian Dascălu au ajuns la afaceri de 250 mil. lei. Profitul net a fost în 2017 de 63 mil. lei, în scădere de la 145 mil. lei

Autor: Alina-Elena Vasiliu 13.06.2018

Cele patru malluri din România sub brandul Iulius, deţinute de Iulius Group şi de fondul olandez de investiţii Atterbury Europe, şi-au majorat anul trecut cifra de afaceri cumulată cu 10%.

Astfel, mallurile Iulius din Timişoara, Cluj-Napoca, Suceava şi Iaşi - dezvoltate de omul de afaceri Iulian Dascălu - au avut în 2017 un business total de 246,1 milioane de lei, potrivit datelor centralizate de ZF de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Profitul net raportat la Finanţe, cumulat pentru companiile care operează cele patru malluri, a fost însă în scădere, ajungând în 2017 la mai puţin de jumătate din valoarea înregistrată în anul anterior. Profitul operaţional însă a crescut.

„Profitul operaţional (EBITDA) şi cifrele de afaceri ale centrelor comerciale Iulius Mall au înregistrat creşteri în 2017 faţă de 2016, de 17%, respectiv 10%, datorită evoluţiei pozitive a activităţii. Profitul net a înregistrat o scădere motivată de impactul ajustării cu diferenţele de curs valutar aferente creditelor contractate. În medie, gradul de ocupare (în cele patru malluri - n. red.) este de aproximativ 95-96%“, spun reprezentanţii Iulius Group. Cea mai mare cifră de afaceri a înregistrat-o în 2017 mallul din Timişoara, cel care are, de altfel, şi cea mai extinsă suprafaţă.