Victimele digitalizării? Britanicii şi scoţienii, expuşi la excluziune financiară în maratonul închiderilor de sucursale

Autor: Alex Ciutacu 25.06.2018

♦ De la începutul anului 2015 şi până la sfârşitul anului 2018, 2.868 de sucursale bancare vor fi închise, adică 80 de sucursale în fiecare lună.



Băncile din Marea Britanie au început, încă din 2015, un maraton de reducere a costurilor prin eliminarea sucursalelor bancare pe fondul digitalizării. Un studiu realizat de grupul Which, citat de BBC, arată că numărul sucursalelor închise în ultimii trei ani va ajunge la sfârşitul anului 2018 la 2.868.

Printre concluziile studiului, se consideră că acest trend este „alar mant“ şi că ar putea lăsa o mare parte din populaţie fără acces la servicii bancare. Însă, băncile susţin că închid su cur sale le deoarece acestea pierd clienţi în drum spre ban kingul online.

Grupul bancar Royal Bank of Scotland (RBS) închide 350 de sucursale proprii, 638 de sucursale NatWest şi 35 din brandul Ulster Bank. În acest proces, mii de angajaţi îşi vor pierde locul de muncă.

În acelaşi timp, Lloyds Bank închide 366 sucursale pro prii, 87 de sucursale din Bank of Scotland şi 55 de sucursale Halifax. Şi gigantul bancar HSBC va închide 440 de sucursale.

La nivel de regiune, studiul arată că scoţienii vor fi loviţi cel mai puternic de acest fenomen, cu 368 de sucursale locale închise până la sfârşitul anului. Regiunea de sud-est a Marii Britanii este a doua cea mai mare victimă cu 361 de sucursale închise, urmată de nord-est cu 353 şi sud-vest cu 327.