Discounterul german Lidl este singurul retailer prezent în top cinci pe toate pieţele din regiune

Autor: Cristina Roşca 25.06.2018

♦ Compania se află pe una dintre primele cinci poziţii din retail pe pieţele regionale din Polonia, România, Cehia, Bulgaria şi Ungaria ♦ Situaţia este neschimbată în Germania şi Austria, două dintre cele mai puternice economii europene ♦ Cota de piaţă variază de la ţară la ţară, între 4 şi 9%.



Discounterul german Lidl este al treilea cel mai puternic jucător din comerţul alimen­tar din România, după Kaufland şi Carrefour. Com­pania a obţinut anul trecut pe piaţa locală afaceri de 6,5 mld. lei, în urcare cu aproape 17% comparativ cu anul anterior, aceasta fiind una dintre cele mai alerte rate de creştere din România.

Avansul a fost susţinut atât de expansiune, cât şi de creşterea puterii de cum­părare a românilor şi implicit a con­sumului.

Compania avea la final de 2017 circa 220 de magazine, cu 15 mai multe decât în urmă cu un an, acesta fiind de altfel ritmul de expansiune al companiei.