Cum se găsesc candidaţii ideali pentru joburi: 90% din angajatori utilizează social media în recrutarea de personal

Autori: Bianca Ciocotisan , Mediafax 28.06.2018

Peste 90% dintre oamenii de HR, angajaţi în companiile din România, utilizează canalele de social media pentru a căuta posibili candidaţi, LinkedIn rămânând în continuare cea mai utilizată platformă de recrutare, arată un studiu publicat joi de compania de consultanţă în HR My HR Lab.

Potrivit studiului, cei mai mulţi oameni de HR folosesc social media pentru a posta anunţuri de recrutare (38%) şi pentru a aborda candidaţi (33%) şi doar 4% utilizează canalele online de socializare pentru a desfăşura diverse acţiuni, în timp ce 25% folosesc online-ul pentru a promova imaginea companiei la care lucrează.

„Aproximativ 48% dintre respondenţi utilizează social media pentru a recruta diferite tipuri de candidaţi, 19% folosesc canalele de social media pentru a recruta entry level, juniori şi specialisti, iar 15% recrutează prin intermediul reţelelor de socializare persoane entry level sau juniori. Doar 11% dintre oamenii de HR din România folosesc social media pentru a recruta specialişti, manageri şi top manageri”, spun reprezentanţii My HR Lab.

„Profesioniştii activi în domeniul resurselor umane folosesc în general LinkedIn pentru a desfăşura acţiuni de recrutare. Site-urile care promovează joburi se regăsesc de asemenea printre opţiunile lor, în timp ce 31% dintre respondenţi au indicat Facebook ca fiind unul dintre cele trei canale pe care le utilizează pentru a recruta candidaţi”, potrivit comunicatului.

My HR Lab precizează că pentru a recruta entry level şi juniori, oamenii de HR consideră că cele mai bune metode pe care le pot utiliza sunt site-urile care promovează joburi (35%), mediul academic, în special asociaţiile studenţeşti (24%) şi Facebook (20%) şi doar 14% dintre ei cred că târgurile de joburi sunt utile pentru a recruta entry level şi juniori.

„Pentru a recruta specialişti şi manageri, 79% dintre respondenţi consideră că LinkedIn este cel mai potrivit canal. Ceilalţi şi-au împărţit opţiunile între site-urile specializate în promovarea anunţurilor de recrutare, evenimente şi conferinţe, agenţii de recrutare sau networking”, potrivit raportului.

Compania de consultanţă în Hr spune că atunci vor să promoveze un anunţ de recrutare, majoritatea oamenilor de HR iau în considerare site-urile de joburi (82%), secţiunea de cariere din site-ul companiei (75%) şi LinkedIn (72%). 37% postează anunţul pe platformele interne ale angajatorului (ex. intranet), în timp ce 18% aleg Facebook.

„Aproximativ 60% dintre companii au o persoană sau un departament desemnat să promoveze brandul de angajator prin intermediul reţelelor de social media. Marketingul se ocupă de acest task în 28% dintre companii, urmat de HR (23%). În 17% dintre business-uri, specialiştii de Employer Branding au sarcina de a promova brandul de angajator în social media, în timp ce doar 6% dintre companii au un specialist Social Media care se ocupă de promovarea imaginii de angajator prin intermediul reţelelor de socializare”, se precizează în raport.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 456 de persoane implicate în procesele de resurse umane, care recrutează pentru diverse companii prezente în România, companii cu minim 10 angajaţi şi până la peste 10.000 de angajaţi.

„Aproape 40% sunt specialişti (3-7 ani de experienţă), 35% sunt seniori (peste 7 ani) şi 25% sunt juniori (1-3 ani de experienţă). 35% recrutează pentru companii active în industria IT&C, 16% pentru sectorul Serviciilor Profesionale, 10% pentru industria Auto, 9% pentru Retail/FMCG, 7% pentru sectorul Financiar - Bancar, 4% lucrează pentru agenţii de recrutare, 3% pentru industria Farma, 62% lucrează în Bucureşti, 10% în Cluj Napoca, 7% în Iaşi, 5% în Timişoara, 7% în Braşov & Sibiu şi 9% în oraşe precum Ploieşti, Piteşti, Oradea, Alba Iulia, Galaţi sau Constanţa.

My HR Lab se declară ca fiind un business „out of the box’”, lansat în România în 2015, care oferă workshop-uri de HR interactive & consultanţă HR creativă.