Schimbări de strategii în piaţa RCA. City Insurance şi Euroins, cei mai puternici jucători din piaţa RCA, şi-au scăzut cu peste 20% vânzările în T1/2018. Asirom a revenit puternic cu o creştere de 60%

Autor: Anelis Baciu 12.07.2018

♦ Segmentul RCA reprezintă principala sursă de business pentru companiile locale de asigurări, acesta generând aproape jumătate din subscrierile din asigurări generale.



Primul trimestru din 2018 a adus evoluţii surprinzătoare la nivelul vânzărilor asigurătorilor de poliţe auto obligatorii (RCA), în condiţiile în care jucători consacraţi precum City Insurance sau Euroins au înregistrat scăderi de peste 20% ale vânzărilor, arată datele Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF). Dinamica la nivelul vânzărilor celor doi jucători este surprinzătoare în contextul în care anterior afacerile lor creşteau de la trimestru la trimestru.

În pofida reducerii expunerii, City şi Euroins şi-au păstrat poziţiile în clasament după primele trei luni din an. City este în continuare liderul pieţei de profil cu o cotă de piaţă de 28,2%, în scădere de la 31,6% la finalul lunii martie 2017. Vânzările de RCA ale City au însumat 262 milioane de lei, ceea ce înseamnă o reducere de peste 22%.