Profi şi-a bugetat o creştere de 25% în S2, dar vede o temperare a consumului

Autor: Cristina Roşca 18.07.2018

Retailerul Profi, controlat de fon­dul de investiţii Mid Europa Part­ners, şi-a majorat businessul în prima ju­mătate a acestui an cu 25% compa­ra­tiv cu perioada similară din 2017. Com­pania şi-a bugeat un ritm similar de creştere şi în semestrul al doilea.

„În prima jumătate a acestui an, conform aşteptărilor, am crescut cu peste 25% faţă de primul semestru din 2017, evoluţie susţinută pe de o parte de dezvoltarea reţelei, dar şi de creşterea intensivă (like for like)“, spu­ne Daniel Cîrstea, executivul ro­mân care conduce operaţiunile locale ale Profi de circa trei ani şi jumătate. An­terior el a fost directorul opera­ţional al aceluiaşi lanţ.

Lanţul de magazine Profi a ajuns la jumătatea acestui an la 800 de magazine sub trei formate după ce a inaugurat aproximativ 100 de unităţi noi în primele şase luni din 2018. În a doua parte a anului compania continuă expansiunea în acelaşi ritm.

„Vom păstra ritmul de creştere (a businessului - n.red.) din primul se­mes­tru, dar aşteptăm o temperare a creş­terii intensive (like for like) generată în spe­cial de confuzia consumatorului.“ Oficialii Profi spun că principalele pie­dici întâmpi­nate în dezvoltarea mai pu­ter­ni­că a busi­nes­sului sunt legate de dis­po­nibi­litatea resursei umane şi interpretarea neunitară a legislaţiei actuale de către administraţiile locale. Compania are afaceri anuale de peste 1 mld. euro şi circa 12.000 de salariaţi la finalul lui 2017.