Grupul german Metro caută un cumpărător pentru proprietăţile imobiliare din România şi Bulgaria. Portofoliul imobiliar local este evaluat la 400-600 milioane de euro

Autori: Cristian Hostiuc , Cristina Roşca 31.07.2018

Grupul german Metro, unul dintre cei mai importanţi jucă­tori din comerţul european, a man­datat gi­gantul american Goldman Sachs pentru a-i găsi un cumpărător pentru businessul imobiliar - te­renuri, magazine şi alte construcţii imobiliare - din România şi Bulgaria, spun sursele din piaţă.

Până la închiderea ediţiei oficialii comer­ciantului german nu au comentat informaţiile.

Compania, care deţine 30 de magazine de tip cash & carry, caută să vândă businessul imobiliar, pentru ca apoi să închirieze spaţiile pentru a opera în continuare. În România nemţii au o suprafaţă totală construită estimată de ZF la 200.000 mp, la care se adaugă terenurile din jur.

Valoarea portofoliului imobiliar este de 400-600 de milioane de euro, în contextul în care tot un magazin (construcţie şi teren) este evaluat la 15-20 mil. euro.

Ziarul Financiar a scris încă de acum un an despre ideea nemţilor de a-şi restructura businessul local, mai exact de a-şi separa divizia imobiliară de cea comercială pentru a o vinde pe prima. Această mutare ar marca o schimbare în modul de operare al Metro Cash & Carry, jucătorul care a deschis piaţa comerţului modern local în 1996. Nemţii au pariat încă de la început şi de-a lungul anilor pe achiziţia terenurilor şi deţinerea magazinelor în proprietate, acesta fiind de altfel modelul celor mai mulţi jucători germani din comerţ - Kaufland, Lidl şi Penny Market. Pe de altă parte, alte reţele au preferat un model mixt - chirie-proprietate.

Germanii de la Metro Cash& Carry au în România două formate de magazine - clasice, numite şi junior, şi Punct.