Aurel Neţin, şeful Lenovo România: Piaţa de computere începe să-şi revină

Autor: Adrian Seceleanu 01.08.2018

♦ În perioada aprilie 2017 - martie 2018 vânzările de PC-uri din România au stagnat ca număr de unităţi, dar au crescut cu 29% din punctul de vedere al veniturilor.



Preţul mediu de vânzare a computerelor din România a crescut cu peste 20% în perioada aprilie 2017 - martie 2018, la aproximativ 2.500 de lei, pe fondul preferinţei clienţilor pentru modele mai scumpe, în timp ce din punctul de vedere al numărului de unităţi livrate piaţa a stagnat, a declarat într-un interviu pentru ZF Aurel Neţin, country manager al subsidiarei locale a gigantului chinez Lenovo, liderul pieţei locale de computere.

„Piaţa de PC-uri şi-a oprit scăderea şi este în revenire atât la nivel global cât şi în regiunea Europa, Orientul Mijlociu şi Africa (EMEA), chiar mai mult în regiunea EMEA. Driverul acestei reveniri este segmentul comercial, evoluţia segmentului consumer depinde de la piaţa la piaţă - scade sau rămâne constant, dar există un reviriment vizibil pe segmentul comercial şi pe segmentul de companii mari şi pe cel al firmelor mici şi mijlocii. Ceea ce este de remarcat, şi aici vorbesc de anul fiscal Lenovo (perioada aprilie 2017 - martie 2018), piaţa de PC-uri a fost constantă, a scăzut cu 1%, puţin peste 1%. Dacă ne uităm pe datele GfK, adică datele de sell-out (de la distribuitori către dealeri - n.red.), cifrele indică o scădere de 1%, peste 1% pe unităţi. Dar trebuie remarcat că piaţa a crescut din punctul de vedere al veniturilor cu aproximativ 29% de la an la an în anul fiscal al Lenovo. Şi preţul mediu de vânzare a computerelor a crescut cu aproximativ 24%, de la 2.100 de lei la 2.500 de lei, la nivelul întregii pieţe”, a declarat Aurel Neţin.