Serviciile creative şi IT&C au generat un excedent de peste 1,2 mld. euro din comerţul cu servicii în primele cinci luni din 2018

Autor: Adelina Mihai 03.08.2018

„Companiile care fac export de servicii se uită cu invidie la cei care au reuşit să lanseze produse pe pieţe internaţionale. Dacă există o prioritate naţională, aceasta este abilitatea mediului de business de a învăţa extrem de repede ce înseamnă lansarea unor produse complexe, cu valoare adăugată foarte mare, pe o piaţă mai mare.”



România a exportat servicii IT&C şi servicii pentru afaceri în valoare totală de 3,4 mld. euro în primele cinci luni din an, în creştere cu 8% faţă de perioada similară din 2018, arată datele publicate de Banca Naţională. Totodată, importurile din aceste două categorii de servicii au avut o valoare totală de 2,1 mld. euro în acelaşi interval, rezultând un excedent de 1,2 miliarde de euro al comerţului cu astfel de servicii creative.

Astfel, serviciile de IT, telecomunicaţii şi serviciile pentru afaceri (printre care se numără consultanţa juridică, contabilitatea sau serviciile de inginerie şi arhitectură) au generat un sold de 1,2 mld. euro în primele cinci luni din an, reprezentând 41% din totalul excedentului de la comerţul cu servicii al României, de 3 mld. euro în perioada ianuarie – mai 2018.