Trei companii antreprenoriale româneşti au cele mai mari marje de profit din FMCG

Autor: Mădălina Dediu Panaete 03.08.2018

Producătorul de băuturi alcoolice Prodvinalco din Cluj, compania care produce biscuiţii Croco în Oneşti ( jud. Bacău) şi producătorul de vinuri Cramele Recaş au avut anul trecut cele mai mari marje de profit în industria bunurilor de larg consum, arată o analiză a ZF care are la bază datele din anuarul Cei mai mari jucători din economie, ediţia 2018.

Practic, ZF a luat în considerare topul celor mai mari companii din fiecare domeniu din sectorul bunurilor de larg consum (FMCG).

Prodvinalco activează însă şi în domeniul imobiliar, iar anul trecut a avut o marjă de profit de 25% la o cifră de afaceri de 54 milioane de lei. Prodvinalco este unul dintre cei mai mari cinci producători locali de băuturi alcoolice, fiind controlat de Todea Mircea-Dorin, Albon Vasile, Hosu Viorel, Moraru Constantin şi alţii.

A doua cea mai mare marjă de profit a înregistrat-o producătorul de biscuiţi Croco din Oneşti (jud. Bacău), companie controlată de Damian Mereu. El a pus bazele businessului din producţie în urmă cu mai bine de două decenii după ce anterior avea câteva magazine de dimensiuni mici.

Dacă la nivelul profiturilor nete British American Tobacco Trading, care deţine brandul de ţigarete Kent, şi Coca-Cola HBC România se luptă pentru supremaţie în industria bunurilor de larg consum, în ceea ce priveşte marjele, companiile româneşti sunt cele care domină clasamentul. Astfel, mai bine de jumătate din top 20 o reprezintă companii locale.