Milenialii se pot da la o parte, a venit rândul Generaţiei Z să distrugă tot mai multe industrii

Autor: Paul Catargiu 11.08.2018

Milenialii au fost acuzaţi în nenumărate rânduri că sunt responsabili de distrugerea a multor industrii – firmele de taxi, telefoanele fixe, serviciile poştale- acest lucru devenind un topic des abordat de mass media, scrie Bloomberg.

Însă milenialii vor deveni curând povestea zilei de ieri. În ziua de astăzi, businessurile aşteaptă cu oroare campania criminală a Generaţiei Z, anume populaţia născută după anul 1996, generaţie ai căreia chiar îi fac parte.

Demografica numită şi „post-milenialii” sau „iGen”, constituie o cincime din populaţia Statelor Unite ale Americii şi este cea mai diversă populaţie din istoria statului din punctul de vedere etnic şi rasial. Sunt adevăraţi nativi ai lumii digitale care spun că se află online „aproape constant”, conform unui studiu realizat de Pew Research Center. (Psihologii au declarat că obesia faţă de tehnologie şi gadgeturi a creat o criză naţională a problemelor de sănătate mentală.)

Peste 70% din membrii Generaţiei Z influenţează felul în care familiile lor îşi cheltuie banii, conform unui studiu realizat de Business Machines Corp. şi National Retail Federation în 2017. Odată cu această schimbare în felul în care miliarde de dolari sunt cheltuiţi, aceştia ţin nenumărate businessuri curioase privitoare la felul în care acestea le-ar puta satisface nevoile.

Relaţia lor cu banii, aparent, a fost modelată de criza economică din anii trecuţi, a declarat un expert.

„Aşteptările lor sunt din ce în ce mai mici, nu au la fel de multă încredere în ei,” a declarat Jean Twenge, profesor de psihologie la Universitatea San Diego care a condus studii în legătură cu generaţia în discuţie. „Nu privesc lumea cu acelaşi entuziasm ca precedentele generaţii.”

Sunt tot mai pesimişti în legătură cu oportunităţile economice şi datoriile obţinute ca studenţi. Ca rezultat, Generaţiei Z îi place să joace la sigur. „Sunt mai conştiente de riscuri faţă de generaţiile din trecut, atât din punctul de vedere al atitudinii, cât şi al comportamentului,” a declarat Twenge, făcând referire la un studiu condus de ea în care a aflat că este mai puţin probabil ca adolescenţii din ziua de azi să întreţină relaţii sexuale sau să bea.

Totuşi, aceştia pun pe primul loc bunurile materiale şi bogăţia. „În termeni psihologici, este o schimbare către valorile materiale – bani, faimă şi bogăţii – faţă de cele spirituale precum relaţiile sau senzaţia de a face parte dintr-o comunitate,” a declarat profesoara.

Generaţia deja deţine o combinaţie fatală de putere economică şi expunere pe reţelele de socializare. O simplă postare pe Twitter a vedetei americane Kylie Jenner, în vârstă de 20 de ani, despre aplicaţia Snapchat, aplicaţie ce este dominată de adolescenţi, a ras 1,3 miliarde de dolari din cota de piaţă a aplicaţiei.

 Însă, alte businessuri au fost declarate „moarte” în trecu. La urma urmei, milenialii ar fi trebuit să „omoare” dopurile de plută, ieşitul la întâlnire, berea, cerealele cu lapte şi batoanele de săpun, însă toate cele menţionate există în continuare.

Totuşi, dacă o postare pe Twitter are puterea de a produce o schimbare de capital atât de semnificativă, cum va fi Generaţia Z capabilă de a influenţa piaţa şi modela businessurile în continuare?

Având în vedere dragostea lor pentru lumea digitală, prima victimă a preferinţelor adolescenţilor ar putea fi mall-urile. Din ce în ce mai multe astfel de magazine sunt închise în Statele Unite la cote alarmante, milenialii şi membrii Generaţiei Z preferând comerţul online ca formă de shopping.

Peste două treimi din mall-urile americane au suferit o scădere a magazinelor partenere în 2018, conform unui studiu condus de firma de cercetări Green Street Advisors LLC.

Magazinele se focusează tot mai mult pe cererea tinerilor americani de servicii online de shopping personalizate şi alterate digital. Un număr impresionant de 93% din Generaţia Z preferă să-şi efectueze cumpărăturile fară ajutorul unui asistent din magazin, conform unui sondaj organizat de Adyen NV, o companie ce se ocupă cu procesarea plăţilor online. Însă, doar 19% din magazine pot oferi o asemeanea experienţă, spune IBM într-un sondaj al Generaţiei Z.

Industria producătoare de haine se află, în mare parte, în declin. În anul 1977, hainele constituiau 6,2% din cheltuielile unei familii americane. Astăzi, numărul s-a înjumătăţit la 3,1%, conform datelor oferite de guvernul american. Chiar şi magazinele ce au scăzut preţul articolelor pe care le vând se află într-o scădere deplină. Hennes & Mauritz AB deschide tot mai puţine magazine H&M şi se chinuie cu vânzarea anumitor produse direct în magazin, tinerii preferând să le cumpere de pe site.

Magazinele ce produc haine specific pentru populaţia tânără se află şi ele în scădere. Abercrombie & Fitch Co. şi Urban Outfitters Inc. au suferit scăderi de 68% în numărul magazinelor de pe teritoriul american din 2016 până în prezent, spun statisticile celor de la Bloomberg Intelligence.

Retailers Aeropostale, Pacific Sunwear şi American Apparel au anunţat că au intrat în faliment în ultimii doi ani, iar tot mai multe firme vor avea aceeaşi soartă cât mai curând.

Revistele printate de toate felurile încep să prindă tot mai mult praf pe rafturile magazinelor. Însă, revistele destinate adolescenţilor s-au chinut cel mai mult în atragerea părţii demografice cărora li sunt destinate.

Chiar în noiembrie, Conde Nast au oprit producţia revistei Teen Vogue, revistă ce apărea o dată pe lună. Totodată, revista Seventeen a companiei Hearst Communications Inc., o revistă ce este publicată de 73 de ani, a scăzut de la 10 reviste pe an la 6 în 2016.

Deşi presa printată pierde tot mai mult teren, revistele destinate fetelor tinere îşi întăresc canalele digitale pentru a creea noi forme de contact online. După cum pare, tineretul american este tot mai interesat de ştirile politice ce se găsesc online.

Teen Vogue a fost prima publicaţie ce a atras atenţia, odată cu reuşita de a atrage tinerele femei pe platformele sale digitale pe parcursul alegerilor prezidenţiale din 2016 când un articol intitulat „Donald Trump manipulează psihologic populaţia americană,” a dominat mediul online cu peste 1,4 milioane de accesări.

Publicaţia s-a bucurat de tot mai mult trafic în domeniul online în acest an, mai ales în articolele ce abordau subiecte precum sănătatea sexuală, drepturile de reproducere şi reformele legate de armele de foc din Statele Unite.

„Fetele adolescente sunt mult mai inteligente decât crede lumea,” a declarat Phillip Picardi, şeful editorialului digital al Teen Vogue. „Am observat o imensă creştere în interesul pentru subiecte politice.”

Liga Naţională de Fotbal American (pe scurt NFL) a fost victima unui număr tot mai mare de critici legate de accidentările la cap şi legătura lor cu problemere cerebrale pe care le suferă jucătorii după retragere. Participarea la sportul american rege în cadrul liceelor a scăzut cu 3,5% între sezoanele 2011-2012 şi 2016-2017, conform Asociaţiei Naţionale a Federaţiilor Liceelor.

Un studiu al faculăţii de medicină a Universităţii din Boston a descoperit că atleţii ce joacă fotbal american înainte de a atinge vârsta de 12 ani prezintă mai multe probleme cognitive şi de comportament decât cei ce încep mai târziu.

Ca răspuns al cercetărilor tot mai numeroase legate de riscurile sportului, membrii Întrunirii Statului California au introdus o lege prin care placajele să fie intrezise în joc înaintea atingerii învăţământului liceal. Legislaţii similare au apărut în tot mai multe state

La nivel naţional, s-a înregistrat o pierdere de aproape 150 programe de fotbal american la nivel de liceu ce încurajau placajele agresive în ultimii 5 ani, departamentele sportive ale liceelor preferând să încurajeze tinerii să practice sporturi precum fotbalul, baseballul sau lacrosse, spune o statistică a Asociaţiei Federaţiilor.

Potenţialul de a recruta jucători talentaţi pentru a juca în NFL scade din ce în ce mai mult, tinerii jucând şi urmărind tot mai puţin fotbal american, spune Tom Farrey, directorul executiv al Instutuţii de Sport din Aspen, Colorado.

Ultima posibilă victimă a Generaţiei Z sunt banii cash, statisticile celor de la Current, o companie ce oferă carduri de credit adolescenţilor, spunând că este de 4 ori mai puţin probabil ca un adolescent american să folosească bani cash pentru a efectua tranzacţii. Aceştia folosec, în acelaşi timp, banii cash doar pentru 6% din tranzacţiile pe care le efectuează.

Deloc surprinzător, aplicaţiile ce ajută aceste tranzacţii fără cash, precum Venmo, Google Pay sau Apple Wallet, au beneficiat de creşteri tot mai mari în ultimii ani.

Venmo, aplicaţie ce îmbină reţelele de socializare cu procesarea plăţilor, a devenit preferata adolescenţilor. Compania a declarat că a procesat plăţi de peste 40 de miliarde de dolari în ultimele 12 luni, volumul plăţilor crescând cu 50% în primul trimestru.

„Generaţia actuală a crescut cu telefonul mobil care este în acelaşi timp şi device ce efectuează plăţi,” a declarat Stuart Sopp, şeful firmei Current. „Aceştia vor accelera adoptarea economiei digitale deoarece plăţile digitale sunt normale pentru ei.”

Tot mai multe firme migrează spre plăţile fără cash. Suedia, Danemarca, Norvegia şi Singapore au făcut diferite eforturi pentru a migra spre o economie digitală, promiţând că vor elimina folosirea cecurilor bancare şi retragerile banilor cash de la bancomate.

„Multe motive stau la baza dorinţei firmelor de a trece la plăţile ce nu necesită cash,” a declarat Sopp. „Au în sfârşit sprijinul demografic de care aveau nevoie ca acest lucru să se întâmple. Populaţia nu o va refuza, ba chiar va milita pentru aceasta.”

Însă dispariţia banilor cash ar putea reprezenta o provocare celor ce nu deţin un cont bancar, anume un număr mare din adolescenţi.

Amazon.com Inc., ce se află mereu în căutarea metodelor prin care să mărească numărul plăţilor de pe platforma lor, are în plan crearea unui pseudo card de debit numit Amazon Cash prin care ar putea satisface obiceiurile cheltuitoare a Generaţiei Z, înainte ca aceştia să împlinească vârsta necesară pentru a deţine un cont bancar.

Desigur, este foarte complicat să putem prezice cu exactitate viitorul. NFL-ul sau cel mai apropiat mall de dumneavoastră ar putea scăpa de năvala Generaţiei Z. Însă un lucru va fi cu siguranţă ucis de Generaţia Z – articolele legate de milenialii ce distrug tot mai multe industrii.