Revin zvonurile: Franco-belgienii care deţin hipermarketurile Cora tatonează din nou vânzarea operaţiunilor din România

Autor: Cristina Roşca 16.08.2018

Cora este cel mai puţin extins lanţ de magazine din comerţul modern local, cu doar 11 magazine, după ce în 2015 a tras obloanele hipermarketului din Arad.



Grupul franco-belgian Louis Delhaize, acţionarul hiper­marketurilor Cora din Ro­mânia, tatonează din nou vân­zarea operaţiunilor loca­le, potrivit surselor ZF. Acţionarii negociază fie vânzarea întregului „pachet“ de 11 magazine, fie vânzarea pe bucăţi, potrivit aceloraşi surse.

Reprezentanţii Cora spun însă că „nu există nicio intenţie a acţionarilor de a vinde afacerea din România“.

„Afacerile Cora în România sunt în creştere şi ne concentrăm asupra con­solidării poziţiei noas­tre pe piaţa locală“, au transmis reprezen­tan­ţii Cora, care neagă orice informaţie privind o eventuală vânzare.

În 2016 şi 2017 cifra de afaceri din comerţul cu amănuntul, cel mai important indicator pen­tru consumul privat, a crescut cu două cifre (peste 10%), însă acest lu­cru nu s-a resimţit şi în busi­nessul Cora, care avansează timid. Mai exact, din 2014 compania nu a reuşit să depă­şească pragul de 1,7 mld, lei cifră de afa­ceri. Spre exemplu, anul trecut avansul businessul a fost de sub 2% comparativ cu 2016, de peste cinci ori mai lent decât consumul.